Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
20. december 2005 - 22:56 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

nooo stikket._. en 'pin'(_?_) er knækket ?

Jeg har haft stikket på min skærm ude, og sat det i igen, men en af de der 'pins' (ellers hvad det hedder) er knækket af :-s
hvad gør jeg så????
kan man skifte stikket eller hvad er der at gøre ????
desperat :-/ har ikke lige penge til en ny skærm :-/
Håber i kan hjælpe :D
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. december 2005 - 23:00 #1
Virker kablet stadig og giver det rigtige billede på skærmen, så gør du intet.

Laver den derimod sjov på skærmen, så kan du købe et nyt vga kabel, hvis kablet har stik i begge ender.
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
20. december 2005 - 23:01 #2
Der kommer slet ikke billede på skærmen :-/
og ledningen 'forsvinder' bare ind bag i skærmen :-S
Avatar billede screem_brille Novice
20. december 2005 - 23:05 #3
så skifter man kablet alligevel (eller en med den rette viden gør det for en, det andet er ikke sikkert)
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. december 2005 - 23:07 #4
Som jeg skrev i mit første indlæg, så kan man kun skifte kablet, hvis det har stik i begge ender. Når dit ikke har dette, men forsvinder ind i skærmen, er det naturlig at udlede, at så kan man ikke skifte ledningen.
Det kræver, som screem skriver, en fagmand.
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
20. december 2005 - 23:07 #5
Du har lagt det som et svar, men det er da godt nok en dårlig forklaring (undskyld jeg er så direkte :-/)
Kan du henvise til nogen sider eller, noget om det???
Avatar billede zkyhn Nybegynder
20. december 2005 - 23:07 #6
Så må du nok bide i det sure æble og sende din skærm til reparetion eller købe en ny
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. december 2005 - 23:17 #7
Jeg får nok ikke så meget tid har på eksperten de næste dage, så jeg lægger et svar. Kunne du ikke bruge noget af det jeg har skrevet, så ser du blot bort fra svaret.
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
20. december 2005 - 23:20 #8
screem_brille >> Kunne du sende nogen links, eller noget andet hjælp :-/
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
20. december 2005 - 23:27 #9
smutter i seng nu...
kommer igen i morgen...
Avatar billede screem_brille Novice
21. december 2005 - 06:09 #10
dilling-hansen jeg vil ikke anbefale nogen at begynde at udskifte kabelet indvendigt uden den fornødne viden, både pga sikkerhed, men også fordi ledninger aldrig har de samme farver (ville ellers have været dejligt *S*) (ps har sidder som monitor tekniker, så har et bedre grundlag for at sige dette end de fleste ;) )
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
21. december 2005 - 08:24 #11
Nå :(
men tak for hjælpen :)
Jeg deler bare pointne, håber det er okay ;)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. december 2005 - 08:34 #12
Dilling>> Hvis du kan lodde og bruge et voltmeter (til at ohme med) så ved du hvad der skal gøres. Hvis ikke vil jeg som dragon og screem sige at så skal du holde fingerne af det og få nogen der ved noget om elektronik til at gøre det for dig.

Grunde til at du ikke skal gøre det selv:
- Montere du noget forkert kan dit grafikkort og/eller din skærm tage skade.
- Røre du ved højspændingen får du stød (også hvis den ikke er i stikkontakten) og da der ligger et par 1000 volt er det grimt!
- Du skal ud og købe en loddekolbe!
Avatar billede dilling-hansen Nybegynder
21. december 2005 - 14:21 #13
okay.
har loddekolbe og har loddet en del, men ikke lige computerskærme...
Jeg må se om jeg kan finde en skærm et eller andet sted.
men tak for jeres råd :)