Avatar billede knowman Juniormester
19. december 2005 - 11:10 Der er 1 løsning

Langsom opdatering af fladskærm i pivot

Jeg har en Samsung SyncMaster 910T fladskærm, sluttet som sekundær
skærm til min IBM thinkpad med et ATI MOBILITY RADEON 7500 i.

Jeg bruger den eksterne skærm i pivot-mode (vendt på højkant), og
jeg bruger det medfølgende "Magic Rotation" software til at vende
billedet. Jeg har imidlertid det problem, at opdateringen af skærmen foregår vildt langsomt. Det tager typisk i hvert fald 1 sek., og jeg har efterhånden fået et glimrende indblik i, hvordan de forskellige programmer opdaterer billedet, da jeg nogen gange kan sidde og følge med i, når f.eks. en dialogboks optegnes, element efter element.

Jeg har prøvet at spørge vores IT-support, og de foreslår, at det
kan være fordi mit grafikkort er for langsomt. Men så synes jeg,  det er mærkeligt, at billedet optegnes OK hurtigt, når skærmen står i alm. vandret stilling. Man skulle jo mene, at det er Magic Rotation softwaren, som vender billedet.

Jeg har også prøvet at ringe til Samsungs support. Supporten der
havde aldrig hørt om det før, men han foreslog, at jeg  afinstallerede Magic Rotation, og indstillede grafikkortet direkte til at vende billedet på den eksterne skærm, i skærmopsætningen. Jeg synes bare ikke, jeg kan finde nogen steder i  skærmopsætningen, hvor man kan
vende billedet.

Er der nogen, som har et godt råd om, hvad der kan være galt, og hvad jeg kan gøre ved det? Hvis det var et generelt problem, synes jeg, at man ville få en del hits, når man søgte på det, men det lader ikke til at være tilfældet. Kan min skærm eller grafikkort være fejlbehæftet, eller indstillet forkert?

Mvh Peter.
Avatar billede knowman Juniormester
02. januar 2007 - 20:41 #1
Det var den medfølgende pivot-driver, som var problemet. Jeg hentede en anden driver (payware), som gjorde opdateringen meget hurtigere.