Avatar billede heloo Nybegynder
18. december 2005 - 17:14 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

sql server netværk

Jeg har en webserver på én maskine og sql server på en anden maskine. Der er gigabit netværk mellem de to maskiner som står lige ved siden af hinanden.

Spørgsmål.
vil jeg få bedre performance hvis min webserver og sql server er installeret på SAMME maskine?
de to maskiner er stort set ens i hardware konfiguration.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
18. december 2005 - 17:18 #1
hvis du har stor load på nogen af delene kan det bedst betale sig at holde dem adskilt.
Det burde ikke give nogen mærkbar performance at have dem på samme maskine.
Avatar billede a1a1 Novice
18. december 2005 - 17:19 #2
tjaaaaa, måske
jeg vil dog mene at det vil være mest optimalt at have hver sin server, og så med direkte link i mellem dem. sql server kan være meget glad for ram, men det kommer meget an på hvad det er du laver (hvor stor din db er og queries).

;o)
Avatar billede heloo Nybegynder
18. december 2005 - 17:24 #3
ok, Jeg snakkede bare med en gut der mente at det ville være stor fordel at det var samme maskine.
Jeg vil helst også have dem på hver sin maskine.....
Der er stor load på begge maskiner.....
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
18. december 2005 - 17:27 #4
så skal de være adskilt.
som a1 siger så er sql server glad for ram.
Avatar billede heloo Nybegynder
18. december 2005 - 17:31 #5
super begge to, send svar så kan i dele ;-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
18. december 2005 - 17:31 #6
svar :)
Avatar billede a1a1 Novice
18. december 2005 - 17:38 #7
;o)
Avatar billede heloo Nybegynder
18. december 2005 - 17:40 #8
Danke ;-)
Avatar billede heloo Nybegynder
19. december 2005 - 12:26 #9
ved i om man kan have sql server2000 og 2005 instaleret på samme maskine (på samme tid)??
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. december 2005 - 13:00 #10
ja det kan man godt.
Det har jeg haft på min lokale maskine.
Avatar billede heloo Nybegynder
19. december 2005 - 13:02 #11
super, tak for lidt extra hjælp ;-)
Ha' en go' dag.