Avatar billede watergate Nybegynder
17. december 2005 - 14:24 Der er 7 kommentarer

Repair af winXP Home kan ej finde harddisk (sata)

Hej,

Jeg sidder fast og håber på, at en venlig sjæl kan hjælpe mig.
Problemet er flg:

Nu har jeg prøvet at trykke F6, og der kommer 2 muligheder frem. Jeg bliver bedt om en diskette der skal sættes i a-drev, men jeg har ikke noget diskette drev og sætter min cd-rom i, men det accepterer den ikke. Det skal åbenbart være en diskette.
Til information har jeg en DELL dimension 8400 pc.
Hvad skal jeg gøre nu?

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen

Watergate
Avatar billede haverslev Novice
17. december 2005 - 14:31 #1
Du skal finde/kopiere disketten fra din bundkort cd, se evt. mere her:
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm

http://www.boegebjerg.dk/lars/sata2.htm
Avatar billede watergate Nybegynder
17. december 2005 - 14:39 #2
Hej haverslev,

Tak for din besvarelse. Havde dog håbet på at det var noget nemmere så jeg ikke skal skille og tilslutte osv.

Jeg tror jeg springer over fordi jeg nok kommer til at gøre noget forkert.

Med venlig hilsen

Watergate
Avatar billede watergate Nybegynder
17. december 2005 - 15:34 #3
Bortset fra det kan det virkelig være rigtigt, at man virkelig skal gøre ovenstående i tilfælde af, at man ikke har et diskettedrev?

Watergate
Avatar billede haverslev Novice
17. december 2005 - 17:59 #4
Hvis ikke du har et diskettedrev eller kan tilslutte et, så skal du udi og lave en slipstreamede cd http://www.boegebjerg.dk/lars/sata2.htm

Ps. måske kan du indstallere den via usb key - men jeg tror det ikke.
Avatar billede watergate Nybegynder
17. december 2005 - 20:52 #5
Hej haverslev,

Tak for dit 2. svar. For en sikkerheds skyld kontakter jeg Dell på mandag og hører hvad de siger. Jeg har også fået af vide, at jeg evt. kunne fjerne service pack 2 og reinstallere den igen. Det skulle være rigeligt til at rette evt. fejl og mangler. Hvad mener du om det?

Forsat god weekend.

Med venlig hilsen

Watergate
Avatar billede haverslev Novice
17. december 2005 - 22:33 #6
Fjerne SP2 og derved rette fejl og mangler ?

Det kommer så sandelig an på hvad det er for nogle fejl, SP2 er i store træk kun en masse sikkerheds forbedringer til windows xp/xpsp1 - dog er der også en del nye drivere og rettelser ifm. usb.

Men er det for at rette fejl og mangler, så skal du da prøve:
Rep. af ødelagte og fejlbehæftede systemfiler samt en erstatning eller rep. af dem:
Klik på START, Klik på KØR  skriv sfc /scannow og tryk OK. (husk mellemrum efter sfc)
Du skal have din XP-skive i Drevet.
Avatar billede watergate Nybegynder
18. december 2005 - 13:47 #7
Hej haverslev.

Jeg lavede en sfc /scannow forleden dag og windows fandt ikke noget nyt under solen.
Det var dog også stadig med en ''lidt'' beskidt pc, men nu skulle den være helt klinisk ren igen og jeg vil forsøge igen med sfc /scannow.
Jeg dropper at afinstallere og geninstallere service pack 2.

En anden ting, er at når jeg genstarter min maskine ser jeg ikke den sædvanlige opstartsmenu med mulighed for at trykke for setup F1, F2 osv.
Det er kun hvis maskinen har været slukket og startes op, at ovenstående kan ses.
Kan der være noget galt?

Med venlig hilsen

Watergate