Avatar billede frezzer81 Nybegynder
15. december 2005 - 10:56 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Program til at fortælle hvilket hardware man har

Hej Eksperter

Jeg ved der findes programmer der kan fortælle en hvilket slags hardware man bruger og måske endda hvor man finder driverne.

Da jeg har et netkort på mit motherboard som ikke er installed, det dog så længe siden jeg ikke kan huske hvilket bundkort jeg købte og er sku for doven til at åbne kassen :)

Nogle der kan give mig et link til et sådan program?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
15. december 2005 - 11:00 #1
www.lavalys.com har lavet noget der hedder Everest, det er kanon... desværre laver de ikke længere en gratis version, men den skulle være tilgængelig på nettet fra andre ressourcer... prøv at google den...
Avatar billede vejmand Juniormester
15. december 2005 - 11:17 #2
Måske WinAudit kan det ønskede?
Jeg har ikke selv prøvet programmet, da jeg bruger Everest Home Edition, der som sagt desværre ikke længere er gratis.

http://www.snapfiles.com/Freeware/system/fwsysteminfo.html
Avatar billede frezzer81 Nybegynder
15. december 2005 - 11:44 #3
Tak til jer begge, jeg kigger lige på det når jeg kommer hjem fra arbejdet.
Avatar billede torbenhawk Praktikant
15. december 2005 - 11:51 #4
Jeg skulle finde ud af hvilke lydkort jeg havde og brugte "EVEREST Ultimate Edition". Der er en free trail ver. bla. hos:
http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/EVEREST-Ultimate-Edition.shtml
Avatar billede frezzer81 Nybegynder
15. december 2005 - 16:56 #5
Kunne ikke få WinAudit til at funke :/

tak for linket torbenhawk, det jo perfekt :)

torbenhawk og wizaxjb gider i begge smide et svar og tak for hjælpen
Avatar billede torbenhawk Praktikant
15. december 2005 - 17:23 #6
Glad for at kunne hjælpe c",)
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
16. december 2005 - 08:53 #7
Jeg hopper over points, har nok i forvejen ;-) Glad for at kunne give et hint.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. december 2005 - 10:41 #8
Her er et link til Everest Home Edition som zip-fil: http://www.hcma.dk/uploads_kandu/kandu_dk.htm
Avatar billede frezzer81 Nybegynder
19. december 2005 - 13:09 #9
orv med Home Edition slipper jeg så for alt det popup om at jeg har en shareware version som ultimate edition kommer med?

Må hellere dele de points imellem torbenhawk og vejmand så, gider ud smide et svar vejmand :)
Avatar billede vejmand Juniormester
19. december 2005 - 13:13 #10
Oki, kommer her.

God jul.  c",)
Avatar billede torbenhawk Praktikant
19. december 2005 - 13:49 #11
ja ja bare del det er helt i orden :P