Avatar billede ullidk Nybegynder
14. december 2005 - 21:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Manglende bruger 'sa'

Hejsa,

Jeg har en CMS applikation i .NET som bruger en bagvedliggende SQL database. Denne applikation er konfigureret til at logge på SQL basen som 'sa' og uden password (altså standard SQL brugernavn). Problemet er bare, at jeg hver gang får en fejl om at denne bruger ikke findes!
Hvordan får jeg "oprettet" brugeren sa på SQL Serveren?

INFO!!: Jeg kører SQL Server 2005 Express Edition
Avatar billede ullidk Nybegynder
14. december 2005 - 21:35 #1
Har fundet ud af det - kontoen 'sa' var disabled...*rødme rødme*:)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
16. december 2005 - 07:21 #2
Du skulle hellere rødme over at bruge blankt password til sa. :o)