Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
13. december 2005 - 09:55 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Søger hjælp til valg af spil

Hejsa, som ny pc-spiller har jeg opdaget en ny verden *ss*, da jeg prøvede "The Hobbit". Jeg er derfor nu på udkig efter noget i samme stil, uden så meget kamp. Jeg er en kylling og det må ikke være uhyggeligt. Det jeg er interesseret i er at løse opgaver som man gør "The Hobbit", i starten. Hopper rundt og skal finde vej til tingene.
Findes sådan et spil overhovedet, uden at der blandes "uhyggelige klip" ind i og uden at jeg skal ned på Peter Plys niveau?
Jeg smider mit indlæg her, da jeg ellers ikke ved hvor jeg skal søge hjælp. På forhånd tak!
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
13. december 2005 - 10:11 #1
nu kender jeg ik lige "the hobbit" men jeg kan sige hvad jeg kan lide af adventure spil.

Jeg holder meget af Monkey Island, og Larry spillene (der er mange spil at tage fat på)

larry 1-2-3-5-6-7-8
monkey island -1-2-3-4

hvis jeg ik tager meget fejl
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
13. december 2005 - 10:13 #2
Broken Sword serien er også utrolig sjov
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
13. december 2005 - 10:17 #3
Avatar billede spif2001 Nybegynder
13. december 2005 - 10:21 #4
The Hobbit er et platform spil i 3D.

Noget i samme stil er Rayman 3:

http://www.rayman3.com/us/
Avatar billede spif2001 Nybegynder
13. december 2005 - 10:22 #5
Ellers er det mest til konsoller (XBOX, Playstation, GameCube - især), at den slags spil bliver lavet til.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
13. december 2005 - 10:23 #6
hehe jeg bliver ved, troede ikke der måtte være noget kamp i overhoved.
så vil jeg helt sikkert foreslå World of Warcraft
http://www.gamershell.com/pc/world_of_warcraft/screenshots.html

eller Diablo 2
http://www.gamershell.com/pc/diablo_2/screenshots.html
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
13. december 2005 - 10:34 #7
Jeg er heller ikke til kamp på den måde i spil. C&C er noget andet, men når det er sådan at "man" nærmest står overfor dem, så hopper jeg af. Så tør jeg ikke spille dem når jeg er alene (ja, jeg er en kylling). Jeg prøver at kigge på nogle af de links i har lagt. Er netop ved at hente en demo på et spil.
Jeg vender frygteligt tilbage senere :-)
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
13. december 2005 - 16:37 #8
Har i evt. link til hvor jeg kan downloade demoer til monkey island og larry? Evt. også Rayman 3?
Avatar billede spif2001 Nybegynder
13. december 2005 - 16:56 #9
Rayman 3 demo af de 3 første baner:

http://www.gamershell.com/download_1164.shtml
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
14. december 2005 - 08:13 #10
Demo til larry 8
http://www.gamershell.com/pc/leisure_suit_larry_magna_cum_laude/downloads.html

Monkey Island 4
http://www.gamearena.com.au/files/details/html/182
(monkey demoen kræver at du lige lave en hurtig profil, for at kunne downloade den)
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
16. december 2005 - 16:31 #11
Hej igen. Desværre er ingen af spillene det jeg leder efter.
Har i andre gode forslag, så bare frem med dem :-)
Avatar billede knaseren Nybegynder
21. december 2005 - 12:58 #12
jeg kan anbefale at se nærmere på monkey island 3, som jeg ved der findes en demo af. monkey island 3 er fra firmaet lucasarts.com og det er et adventure spil uden nogen form for kamp eller noget man skal gøre hurtigt. det er et hygge spil og som at læse en god bog, hvor man skal tage ting, bruge dem og snakke med andre karakterer. total god humor og spænding og sidder man fast, får man altid nyt gå på mod dagen efter. prøv evt. at søg på google.com  efter "monkey island 3 demo download" så kommer der en del sider hvor demo'en nok kan hentes fra :)
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
16. januar 2006 - 06:56 #13
Jeg lukker spørgsmålet. Har ikke fundet det jeg søgte.
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
16. januar 2006 - 07:54 #14
hvad fandt du af spil, er da lidt nysgerrig :)