Avatar billede bukse Nybegynder
13. december 2005 - 08:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vedlighold af hjemeside

Jeg har lavet en hjemmeside for en bekendt. Nu skal hun selv til at vedligeholde den. Hun skal ikke gøre noget ved layoutet, men kun indholdet. Hun er ikke i besidelse af nogen editor, - kan der gøres noget. Måske med noget database redigering eller -?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
13. december 2005 - 09:12 #1
Det er jo noget som man skal planlægge inden man laver en side.
Men et program som Macromedia Contribute vil være en god indgangsvinkel.
Avatar billede bukse Nybegynder
13. december 2005 - 10:24 #2
kan det ikke lade sig gøre på andre måder
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
13. december 2005 - 10:35 #3
jo da, masser af måder!
Men hvordan er sitet lavet, hvad må hun have adgang til, hvad må det koste osv. osv.
Der er desværre ikke nogen generel løsning.
Smid evt. et link.
Avatar billede keysersoze Guru
13. december 2005 - 12:47 #4
det som du søger er et CMS-system - med et sådant system kan man i højere eller mindre grad (alt efter valg) kunne redigere alt på en side. Det kræver rigtig nok en form for data-lagring fx i form af en database.

på fx www.activedeveloper.dk, www.netcoders.dk og www.html.dk kan du lære lidt om hvordan man kommer i gang med det - alternativt findes der gratis CMS-systemer eller du kan bruge et firma/freelancer til at få udvikle det specielt til dig/hende.
Avatar billede bukse Nybegynder
17. januar 2006 - 09:02 #5
svarer selv
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
17. januar 2006 - 09:11 #6
...tja, vi forholder os til den virkelige verden!
Det var åbenbart ikke sådan et svar du forventede.
Avatar billede keysersoze Guru
17. januar 2006 - 09:15 #7
tak for hjælpen...