Avatar billede reginho Nybegynder
10. december 2005 - 20:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Convert Layer to table - i Dreamweaver

Hej

HAr lavet en gl. hjememside, hvor jeg har brugt mange layers. Dem vil jeg gerne konvertere til tabeller, så jeg kan bruge html koden og så overføre det til den nye CMS løsning jeg arbejder i.

Problemet er, at når jeg forsøger at konvertere en side med layers, via. modify-convert-layers to tables, får jeg denne irriterende besked: "this file cannot be made compatible with 3.0 browsers because it contains layers that are partially offscreen"

De forskellige layers overlapper ikke, så siden burde kunne konverteres uden problemer, men......

Nogle gode råd??

Mvh
Regin
Avatar billede miss-g Seniormester
10. december 2005 - 21:38 #1
Men offscreen - betyder det ikke "uden for skærmområdet"?
Avatar billede reginho Nybegynder
10. december 2005 - 21:39 #2
Tjoo..
Avatar billede miss-g Seniormester
10. december 2005 - 21:48 #3
Q: When I convert layers to tables, I get an error message stating that one of the layers is off-screen. How did this happen, and how do I fix it?

A: It is possible to create a layer and move it, using the arrow keys, so that it is partially or fully off-screen. This is actually handy for images that you want to have bleed off the edge, or animations that begin outside the document window. When converting layers to tables, however, it won’t work! If you can locate the offending layer, click on its edge and use the arrow keys to move it back into the screen area. If you can’t find the layer, try opening the Layers window (Window > Layers) and selecting each layer name that appears inside the window. Eventually, you’ll be able to figure out which layer is on or off the screen by process of elimination.
Avatar billede miss-g Seniormester
10. december 2005 - 21:50 #4
ovenstående svar er fundet her:
http://www.lynda.com/products/books/dwmxhot/faq_content.html

---------------------------------

Så noget kan altså tyde på at et lag ligger udenfor skærm området...