Avatar billede kxh Nybegynder
09. december 2005 - 13:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Triggere, skal opdatere i en anden tabel

Hej

Jeg har en tabel hvor alarmer kan kvitteres, når rækken bliver
opdateret med en tid, vil jeg gerne have en trigger der automatisk opdatere en række i en anden tabel, således at man i den anden tabel kan se hvilke tid der blev kvitteret, nok om det.
Men hvordan kan jeg i en trigger se hvilke række der er blevet opdateret, så jeg kan hente data ud om hvilke række der skal opdateres..

// Kim
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2005 - 08:01 #1
Du kan læse denne her:

http://www.devbuilder.org/asp/dev_article.asp?aspid=16

IMHO, så ville jeg ikke bruge en trigger. Hvis du har mulgihed for det så implementer opdateringen af tiden som en stored-procedure fordelen, som jeg ser det, er at koden er mere eksplicit. Triggers har den kedelige feature at man ikke umiddelbart kan se hele historien omkring en insert, derfor foretrækker jeg at have tingene eksplicit implementeret så man "altid" kan se hvad der sker.
Avatar billede kxh Nybegynder
03. februar 2006 - 08:30 #2
Kryptos

smid et svar så får du nogen points.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 06:36 #3
svar;)