Avatar billede medhue Nybegynder
07. december 2005 - 17:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Oprette/rette Normal.dot

Hvordan kan jeg genoprette mit normal dok. med en normal margen. Det har tidligere været i orden, men på een eller anden mærkelig måde er formateringen forsvundet og kan tilsyneladenede ikke sættes igen ved normal procedure for margensætning i sideopsætning.
Med venlig hilsen
Medhue
Avatar billede vejmand Juniormester
07. december 2005 - 17:07 #1
Slet den, så opretter word en ny når du åbner word igen.

Dette er den normale sti til normal.dot
C:\Documents and Settings\*Bruger*\Application Data\Microsoft\Skabeloner
Er den ikke der, så brug søgefunktionen til at finde den.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. december 2005 - 17:37 #2
Burde ha været et svar.  c",)
Avatar billede medhue Nybegynder
07. december 2005 - 18:02 #3
Jeg har både prøvet at slette den og indlæse word igen og ligel lidt hjælper det
Avatar billede vejmand Juniormester
07. december 2005 - 18:21 #4
Oki, så går vi den lange vej.  c",)

Åbn word, nu skulle dokument 1 gerne være åben.
Gå i Filer -> Sideopsætning -> Tilpas dine margner som du vil ha dem.
Gå i Filer -> Gem som -> Under filtype vælger du "Dokumentskabelon" -> Under Filnavn skriver du Normal1.dot

Luk Word

Brows frem til C:\Documents and Settings\*Bruger*\Application Data\Microsoft\Skabeloner

Slet Normal.dot
Omdøb Normal1.dot til Normal.dot

Du skal nok ha "vis skjulte filer og mapper" vinget af i mappeindstillinger.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2005 - 22:07 #5
Du kan også sætte dine margener og trykke på knappen standard nederst (mener den hedder standard på dansk) og sige ja til, alle nye dokumenter der er dannet p.g.a. normal.dot, skal have denne opsætning.
Avatar billede medhue Nybegynder
07. december 2005 - 22:21 #6
Hej vejmand!
Tak for dit svar. Jeg har nu gjort, som du har anvist, men det hjalp ikke. Den lodrette lineal synes at være virkningsløs. Den er der, men den kan ikke regulere margin, ellers ville det være meget enkelt at ændre normal.dot og gemme den igen, men det kan jeg ikke.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. december 2005 - 22:58 #7
Kan du ikke gå i Filer -> Sideopsætning -> Margner -> og her tilpasse dine margner som du vil ha dem?
Avatar billede medhue Nybegynder
07. december 2005 - 23:19 #8
Jo jeg kan godt gå i filer eller formater og sætte margen, som jeg vil, men programmet reagerer ikke
Avatar billede vejmand Juniormester
07. december 2005 - 23:34 #9
Er ikke helt sikker på jeg forstår?

Hvis du går i Filer -> Sideopsætning -> Margner -> og her sætter alle fire margner (top, bund, højre og venstre) til 8 cm, kan du så stadig skrive helt ud til kanten af papiret?
Avatar billede vejmand Juniormester
07. december 2005 - 23:35 #10
Husk at sende dine kommentarer som kommentarer, og ikke som svar!
Avatar billede medhue Nybegynder
08. december 2005 - 09:10 #11
Jeg kan godt sætte margner i sideopsætning, men det vises ikke på linealen,  cursoren vises som den står i toppen af dokumentet, men teksten står rigtig med de margner der er sat ind, når klikker "vis udskrift"
Avatar billede vejmand Juniormester
08. december 2005 - 09:34 #12
Okay, nu hjælper det! c",)

http://office.microsoft.com/da-dk/assistance/HP051896721030.aspx

Klik på "Der er ingen sidekanter"
Avatar billede medhue Nybegynder
08. december 2005 - 09:56 #13
Nu tror jeg den er hjemme, har ikke tid til at afprøve lige nu, men det lyder rigtigt, det du siger, tusind tak.
Hvordan får jeg givet dig points'ene?
Avatar billede vejmand Juniormester
08. december 2005 - 10:58 #14
Velbekomme. Du har givet mig point. Det skete da du markerede mit navn og klikkede på "Accepter"
Tak for det, hvis det mod forventning stadig ikke funker, vender du bare tilbage. c",)
Avatar billede medhue Nybegynder
08. december 2005 - 11:12 #15
Jeg har nu afprøvet din anvisning, og nu er sagen i roden. Jeg vidste slet ikke, at man kunne skule tomt område, men jeg tror, det er børnebørnene, der har været inde og rode i systemet.
Endnu en gang tak