Avatar billede jm_wolf Nybegynder
07. december 2005 - 15:25 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Maks beløb på cellepost

Jeg vil have at man i en celle skal kunne indtaste et vilkårligt positivt beløb.

Den skal dog tage forbehold for, at værdien højest må blive til 7200.

Hvordan gør jeg det, så det man taster bliver mellem 0 og op til 7200 i det pågældende felt??
Avatar billede kabbak Professor
07. december 2005 - 15:28 #1
Brug Data > Datavalidering
Avatar billede kabbak Professor
07. december 2005 - 15:30 #2
Du skal vælge
Tillad HeltTal
Data mellem
Minimum 0
maksimum 7200
Avatar billede jm_wolf Nybegynder
07. december 2005 - 18:12 #3
Ja.. Men kan man få den til at gøre det selv, i stedet for at den bare kommer med en kommentar. Så den ikke oplyser noge, men bare selv retter det til...?
Avatar billede kabbak Professor
07. december 2005 - 18:53 #4
> (men bare selv retter det til)

det kan man kun via kode, men hvad skal den rette det til

hvis du f.eks. ville skrive 730, men kom til at skrive 7300, slulle den så rette til 7200 ???
Avatar billede jm_wolf Nybegynder
08. december 2005 - 00:04 #5
Nej, den skal bare kun kunne tage tal fra 0-7200, og hvis tallet der tastes ind er over 7200 skal den rettes ned til 7200. Så 7200 bliver et loft for en mulig værdi.
Avatar billede kabbak Professor
08. december 2005 - 08:17 #6
sættes i arkets modul
her tjekker den celle A2 til A6, ret til din/dine celler

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A2:A6")) Is Nothing Then
  If Target.Value > 7200 Then Target.Value = 7200
  If Target.Value < 0 Then Target.Value = 0
  End If
End Sub
Avatar billede jm_wolf Nybegynder
08. december 2005 - 19:46 #7
Hvordan sættes det ind i modulet. Er temmelig ny hvad mere detaljerede ting angår i excell.
Avatar billede kabbak Professor
08. december 2005 - 20:00 #8
højreklik på arkfanen af det ark det skal virke i, vælg vis programkode.
Nu kommer du i VBA editoren, der sætter du koden ind.

Luk VBA modulet igen, efter du har tilpasset koden, på øverste højre X
Avatar billede jm_wolf Nybegynder
20. december 2005 - 15:31 #9
Super.. Det lader til at fungere... Tak for hjælpen