Avatar billede tonny_gumoes Nybegynder
07. december 2005 - 09:39 Der er 6 kommentarer

automatisk macro brevflet med en ansi fil

Jeg har, som sagt, følgende problem:
Der kommer ikke danske bogstaver, når jeg laver en Word-makro, som automatisk, fletter min brev skabelon med en en tekstfil (ansi), som indeholder et kundenavn mm.

Problemet er, når makroen tager fat i skabelonen og tekstfilen automatisk, tror den, at det er janpanske bogstaver. Det er muligt, at vælge det rigtige tegnsæt, hvis det foretages manuelt. Det er i denne dialog, at man kan se, at den vælge det japanske tegnsæt, som default.

Opgaven lyder på, at danne en makro, som helt automatisk fletter de to ovenstående filer uden nogle dialog, men samtidig vælger det rigtige tegnsæt (dansk).
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
07. december 2005 - 09:47 #1
Jeg mener at du kan komme om ved det ved at give "overskrifterne" (datakontrollinjen) navne, der ikke indholder "æ, ø å, Æ´, Ø, Å"
Avatar billede tonny_gumoes Nybegynder
07. december 2005 - 09:58 #2
Jeg har ikke æ,ø,å i overskrifterne, kun i data
Avatar billede supertekst Ekspert
07. december 2005 - 10:20 #3
Indspil makroen og vælg Windows (Standard) i stedet for Anden Kode - når tekstfilen er udpeget.
Avatar billede tonny_gumoes Nybegynder
07. december 2005 - 12:20 #4
ved at vælge (standard)kan den ikke oversætte ansi til æ,ø,å
Avatar billede tonny_gumoes Nybegynder
07. december 2005 - 13:26 #5
har fundet fejlen, det er fordi filen ikke var Ansi men asci.... sorry!!
Avatar billede tonny_gumoes Nybegynder
13. december 2005 - 09:42 #6
Den driller sku stadig, selvom filen er ANSI... så vælger den stadig japansk... argh..