Avatar billede robnek Nybegynder
07. december 2005 - 00:08 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

alt for langsom internetforbindelse på Tele2 2Mbit/128 forbindels

Hej eksperter.
Jeg har det problem, at min internetforbindelse ikke kører med tilnærmelsesvis den hastighed som jeg skulle have til rådighed. Tele2 oplyser, at alt er tjekket. Forbindelsen til mig kan køre 10Mbit såfremt jeg bestilte dette. Problemet ligger altså i min PC. Troede det var mit netkort, men nej, jeg har prøvet med et andet netkort. Har prøvet at tilslutte en bærbar, som kører med lidt over 2 Mbit/128 uden problemer. Har forhørt mig hos spywarefri.dk, HijackThislog var ren. Mine forsøg på opklaring af problemet kan ses på følgende link: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20046
Er der nogen der har en ide om hvad der gør min forbindelse langsom (i bedste fald kører forbindelsen med ca. 50 % af det den skulle) ?? Jeg har testet med div. testprogrammer, herunder TPTest3 fra Telestyrelsen, TDC hastighedstest m.m., ligesom Tele2 har kørt nogle tests. Alle med lige nedslående resultat.

Ja, og som det ses af mit skriveri med Spywarefri, så har jeg det samme problem som utallige andre med filen userenv.dll. skulle der være en der også har et svar på dette hører jeg gerne om dette ;-)
Avatar billede boxer Nybegynder
07. december 2005 - 00:16 #1
Gå herind:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
og download "Windows 2003 Server Service Pack 1"
Du skal ikke bruge den til noget og kan annulere efter 10 sek.
Jeg vil bare gerne vide hvilken hastighed du kan downloade med?

Er der styr på dine drivere til netkort?
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. december 2005 - 01:44 #2
Du er 100 % på at dit netkabel er OK ?
Avatar billede robnek Nybegynder
07. december 2005 - 13:10 #3
Hej boxer
Jeg har været inde på den hjemmeside og downloade "Windows 2003 Server Service Pack 1"
i 10-20 sek.. Dette sker med 59-62 Kb/sek.
Vedr. driver til mit netkort, som er et SIS 900-Based fast Ethernet Adapter, har jeg den der skulle være den nyeste, som er: Producent: SIS, date: 05.11.04, Version: 2.0.1039.1180.

Hej dragonknight
Ja, det skulle jeg mene, idet Tele2 sendte mig et helt nyt ADSL Ethernet modem med kabler og det hele.
Avatar billede boxer Nybegynder
07. december 2005 - 18:05 #4
Hvad med opdateringer via Windows Update?

Jeg bruger et program til optimering af windows - TuneUp Utilities.
Det indeholder en funktion kaldet "accelerate downloads and internet surfing"
Prøv at downloade en 30 dages prøveversion af programmet:
http://www.tune-up.com/
Jeg bruger 2004 versionen, men jeg går ud fra at fremgangsmåden er den samme på den nuværende 2006 version.
Start programmet.
Vælg "optimize and improve"
Vælg "tuneup systemoptimizer"
Vælg "accelerate downloads and internet surfing"
Vælg din forbindelseshastighed - 2 mbit or higher.
Programmet foreslår nogle rettelser - dem siger du ok til.

Jeg ved ikke om det hjælper, men det er et forsøg værd.
Lav evt. et genoprettelsespunkt inden du begynder.
Avatar billede robnek Nybegynder
08. december 2005 - 14:09 #5
Jeg har forsøgt opdatering via Windows Update....stadig samme resultat. med hensyn til at installere programmet TuneUp Utilities, så vil jeg helst finde det program/fil som bremser min hastighed.

Har i en ide ? Er der nogen af jer der ved om den fejl jeg får i min logbog om filen Userenv har noget med den nedsatte hastighed at gøre ?
Avatar billede boxer Nybegynder
08. december 2005 - 14:20 #6
Herinde kan du søge på fejlen:
http://www.eventid.net/display.asp?eventid=&source=userenv

Du har vel prøvet at fjerne kortet i enhedshåndtering og genstarte?
Uden at installere en ny driver.
Avatar billede robnek Nybegynder
08. december 2005 - 14:25 #7
Nej, har ikke prøvet at fjerne kortet via enhedshåndtering. Prøver dette. Hjemmesiden du henviser til har jeg prøvet, men det er der åbenbart mange andre der har forsøgt uden at det ændrede fejlmeddelelsen.
Avatar billede robnek Nybegynder
08. december 2005 - 14:28 #8
ØØØhhh, anonym, kan du guide mig lidt nu, for jeg kan ikke umiddelbart finde enhedshåndtering for kortet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2005 - 14:42 #9
Højreklik på denne computer og vælg egenskaber.
Vælg hardware.
Vælg enhedshåndtering, og derinde vil du finde dit netkort. Den markerer du, og trykker på fjern. Genstart maskonen, og den vil finde den igen, og installere driveren til den.
Avatar billede boxer Nybegynder
08. december 2005 - 14:46 #10
Netop :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
08. december 2005 - 14:48 #11
Nu hvor du har haft mere end 1 netkort i din maskine, skal du lige kigge efter om der vises andre netværkskort end det du har i maskinen nu.
Avatar billede robnek Nybegynder
08. december 2005 - 15:11 #12
Hej igen.

Så er den på igen, og jeg testede straks med TDC hastighedstest og TPTest3. TDC landede den på 329 kbit/s download og 100 kbit/s upload, svarende til en 512/128 forbindelse :-(

Jeg har tjekket at der ikke var flere netværkskort installeret.
Avatar billede robnek Nybegynder
08. december 2005 - 15:17 #13
kan det være nogle indstillinger i min Lan-forbindelse, der er forkerte ?
Ved i hvorfor min den kaldes Lan-forbindelse 6 ? under kontrolpanel>Netværksforbindelser>Status for Lan-forbindelse 6
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2005 - 15:25 #14
6 betyder, at dit netkort har været installeret 6 gange, mener jeg at kunne huske.

Det er lurer mig, aer at en bærbar får hele båndbredden til rådighed. Dermed kan det jo ikke være routeren, men må være din maskine der kløjs i det.
Avatar billede robnek Nybegynder
08. december 2005 - 15:27 #15
ja, det er jo det. Og det var også det Tele2 ADSL support påstod.........og jeg nægtede, hhhmmm.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2005 - 15:31 #16
Højreklik på din LAN-forbindelse og vælg egenskaber.

Ud for opret forbindelse ved hjælp af, trykker du på konfigurer.

Tryk på fanebladet avanceret.

Flow kontrol skal være Asymmetrical and symmetrical
Hardware checksumming og Interrupt Moderation skal være on
MaxIRQ per sec. skal være høj. Sæt den til 5000.
Media type, ret vigtig, skal være auto
Receive og Transmit buffers sætter du til 50

Prøv det, og meld tilbage.
Avatar billede robnek Nybegynder
08. december 2005 - 16:29 #17
I egenskaber for SIS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter i fanebladet avanceret i feltet Egenskab står der: Media Type, NetworkAdresse, Power saving
og i værdi: Auto_config

Ikke det du beskriver ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2005 - 19:01 #18
Hvilke muligheder har du at vælge imellem for Media Type ? ?
Avatar billede robnek Nybegynder
08. december 2005 - 19:23 #19
jeg kan ikke klikke mig ind i Media Type. Der er en "hvid kasse" med overskriften "Egenskab"....i kassen står der under hinanden
Media Type
NetworkAdress
Power Saving

Klikker jeg på f.eks. Media Type bliver den bare blå
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2005 - 21:51 #20
Der er ikke en lille scroll boks ved siden af den hvide kasse, hvor værdierne for det der er markeret (blå) står ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2005 - 21:52 #21
Jeg mener der står Værdi ud for scroll boksen.
Avatar billede robnek Nybegynder
08. december 2005 - 22:11 #22
Jo, jo til højre for kassen Egenskab er der en scroll boks, hvor der ovenover står Værdi. I scroll boksen står der Auto_config
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2005 - 22:23 #23
Hvis du så markerer media type, kan du så ikke se de mulige værdier du kan vælge i Værdi  ?
Avatar billede robnek Nybegynder
08. december 2005 - 23:29 #24
Jo, jeg markerer media type og klikker herefter på værdi scroll boksen, og har så nogle valgmuligheder i stedet for Auto_config, men den skal vel stå på auto_config efter det du skrev tidligere ?
Valgmulighederne er ellers
100BaseTX
100BaseTX Full_Duplex
10BaseT
10BaseTX Full_Duplex
Auto_config

Men jeg har ikke de valgmuligheder du nævnte:
Flow kontrol skal være Asymmetrical and symmetrical
Hardware checksumming og Interrupt Moderation skal være on
MaxIRQ per sec. skal være høj. Sæt den til 5000.
Media type, ret vigtig, skal være auto
Receive og Transmit buffers sætter du til 50
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2005 - 23:40 #25
Ok, så må vi til XP.

Prøv dette:
http://support.microsoft.com/kb/299357/

Den skulle nulstille TCP/IP til den tilstand, som den var i ved installation at systemet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
08. december 2005 - 23:45 #26
Giver dette ikke resultat, så kan du:
http://support.microsoft.com/kb/811259/#XSLTH3155121123120121120120

Du skal blot vide, at evt. firewall, antivirus eller proxy måske skal geninstalleres. Det samme kan være tilfældet med ander programmer, som bruger netadgang.

Virket dette ikke, kan en geninstallation eller ny installation af XP måske være, om end træls, en løsning.
Avatar billede robnek Nybegynder
09. december 2005 - 10:14 #27
Tusind tak for besværet boxer og specielt dig dragonknight. Jeg forsøger mig frem med de 2 links du gav. Jeg var selv kommet til den konklusion, at jeg nok måtte til at foretage den trælse operation med en ny installation.

Dragonknight du får pointene når jeg lige har afprøvet de 2 links ;-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. december 2005 - 10:19 #28
Ok. Jeg lægger et svar, i det tilfælde du får det til at virke.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. december 2005 - 12:11 #29
Forøvrigt, hvad hedder routeren ?
Avatar billede robnek Nybegynder
12. december 2005 - 16:24 #30
routeren er en Billion Ethernet ADSL modem
Avatar billede robnek Nybegynder
12. december 2005 - 16:37 #31
Nu prøvede jeg lige at køre en netværksdiagnosticering. Under rubrikken "modem og netværkskort" > netværkskort står der navnet på mit netkort SIS 900..... og med rødt bagved står der mislykkedes ?????
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. december 2005 - 18:06 #32
Så prøv at opdatere driveren til netkortet.
Avatar billede robnek Nybegynder
15. december 2005 - 09:54 #33
Det er gjort. Driver dateret den 05-11-2004. Ingen ændring :-(
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. december 2005 - 12:06 #34
Prøv at resette routeren. Der er sikkert en lille knap ved siden af lanportene, som du skal trykke på. Når det er gjort, kan du med fordel fjerne strømmen fra routeren i 10 - 15 sekunder, for så genstarter routeren.

Hvis det ikke virker, må du nok ty til en helt ny installation af XP.
Avatar billede robnek Nybegynder
15. december 2005 - 13:00 #35
ja, men den tror jeg ikke hjælper, idet jeg jo havde fuld båndbrede på den bærbare. Fejlen på ligge i noget software mæssigt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. december 2005 - 13:14 #36
Det er helt op til dig, men det var bare for at være sikker på, at det ikke er en eller anden opsætning i routeren der giver problemet.  ;-)
Avatar billede robnek Nybegynder
15. december 2005 - 13:46 #37
Det var ikke fordi jeg ikke ville prøve......Jeg troede bare ikke rigtig på det. Nu er det prøvet, og det ændrede ikke hastigheden. Det må være en fil som bremser hastigheden.
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. december 2005 - 14:58 #38
Hvis det ikke virker, må du nok ty til en helt ny installation af XP.
Avatar billede robnek Nybegynder
16. december 2005 - 10:29 #39
jeg har tilsyneladende overset et link som boxer lagde ind i denne tråd, om at jeg skulle prøve programmet TuneUp Utillities. Dette har jeg prøvet nu, og det har vist sig at den gik ind og foretog reparationer på min netforbindelse, og nu kører det hele perfekt. Forbindelsen kører med hastigheder lige under/over 2 Mbit download og 129 kbit upload.

Selv om du har brugt tiden, hvilket du skal have tusind tak for, så er det boxer der kom med en brugbar løsning, hvorfor han får pointene.

Tak anyway.
Avatar billede robnek Nybegynder
16. december 2005 - 10:57 #40
Hvordan p..... tildeler jeg point. Jeg vil gerne give dragonknight for ihærdighed og boxer for et svar der kunne bruges

Hvordan lukker jeg tråden ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. december 2005 - 12:55 #41
Det er meget nemt, for du beder blot boxer om at lægge et svar, og når han har gjort dette, så kommer der en boks frem, avanceret, som du trykker på, og der kan du fordele points efter dine ønsker. Når alt er som det skal være, trykker du på accepter, og så skulle den være i vinkel.
Men du må vente til boxer har lagt svar.
Avatar billede robnek Nybegynder
16. december 2005 - 13:04 #42
hvis du læser dette anonym, vil du så ligge et svar, for din henvisning til TuneUp Utillities gav bonus.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. december 2005 - 13:09 #43
Du ventede ikke på anonym, og nu har du givett mig alle points, men fortvivl ikke. Hvor mange points vil du give anonym, forr så giver jeg dem til ham ?
Avatar billede boxer Nybegynder
16. december 2005 - 15:40 #44
Jeg havde så stor tiltro til dragonknight at jeg holdt op med at abonnere på tråden :o)

Jeg springer point over denne gang. Det er min julegave til dragonknight *<:o)

TuneUp er et godt program, men som altid med disse programmer skal man være lidt varsom med hvad man laver.
Avatar billede robnek Nybegynder
17. december 2005 - 02:33 #45
OK, til Jer begge. Er ny på sitet og må lære :-) God jul
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. december 2005 - 15:06 #46
Jeg forstår på dig anonym, at du fraskriver dig points, så takker mange gange, og også en god jul herfra  ;-)

Den tune-up utility vil jeg da tage en kik på.