Avatar billede dinosauer Nybegynder
06. december 2005 - 00:07 Der er 1 kommentar

at lave spil a'la kryds og bolle?

Jeg sidder og skal lave en lille animation i Flash 8, der skal bruges til simulering af et boldspil. skærmbilledet består af nogle tilfældige tal. når brugeren rammer eet tal der går op i 2 skal skal tallet tweene til en rød cirkel -så langt så godt!

Mit problem er at jeg gerne vil lave spillet således at når man har ramt et tal der går op i 2 og tallet er blevet til en cirkel, så skal cirklerne blive på skærmen så brugeren kan se hvilke tal han allerede har ramt. Cirklerne skal altså blive på skærmen indtil alle tal der går op i 2 er blevet til røde cirkler.
Hvordan laver jeg interaktiviteten i sådan et spil? hvordan skal tidslinien se ud? er der nogen der har lavet noget lignende (f.eks. kryds og bolle)? jeg kan sagtens lave animationerne, det er det med de blivende cirkler der er mit problem...anyone?
Avatar billede kimg Nybegynder
06. december 2005 - 08:39 #1
Prøv at søge i flash hjælpen, "shared objects", jeg vil mene at du kunne være en god ide at bruge i dit tilfælde.

Kim