Avatar billede robnek Nybegynder
05. december 2005 - 23:29 Der er 3 kommentarer

Langsom forbindelse på 2 Mbit/128 forbindelse hos Tele2

Hej eksperter.
Jeg har det problem, at min internetforbindelse ikke kører med tilnærmelsesvis den hastighed som jeg skulle have til rådighed. Tele2 oplyser, at alt er tjekket. Forbindelsen til mig kan køre 10Mbit såfremt jeg bestilte dette. Problemet ligger altså i min PC. Troede det var mit netkort, men nej, jeg har prøvet med et andet netkort. Har prøvet at tilslutte en bærbar, som kører med lidt over 2 Mbit/128 uden problemer. Har forhørt mig hos spywarefri.dk, HijackThislog var ren. Mine forsøg på opklaring af problemet kan ses på følgende link: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20046
Er der nogen der har en ide om hvad der gør min forbindelse langsom (i bedste fald kører forbindelsen med ca. 50 % af det den skulle) ??

Ja, og som det ses af mit skriveri med Spywarefri, så har jeg det samme problem som utallige andre med filen userenv.dll. skulle der være en der også har et svar på dette hører jeg gerne om dette ;-)
Avatar billede kenp Novice
06. december 2005 - 12:40 #1
hvordan tester du din forbindelse?
Avatar billede robnek Nybegynder
06. december 2005 - 13:34 #2
Jeg har testet med TDC hastighedstest og Telestyrelsens TPTTEST3 og div. andre hastighedstests på nettet.

Desuden har Tele2 kørt div. download og upload test.

Under testene er Firewall og antivirus program slået fra.

Alt med samme resultat.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
21. december 2005 - 11:27 #3
Måske du lige skulle tjekke forbi denne side og teste dit net: http://test.info.dk og vælg 2Mbit/s og klik ok.

Der skulle du gerne se hvor du ligger i forhold til en 2Mbit - ligger du under, er der problemer, men over - intet. Logik? :)

Sammenlign evt. med TDC og TPTTEST3 - Er der væsentlig forskel?