Avatar billede mogens-j Nybegynder
05. december 2005 - 18:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Låse/kopisikre billeder på hjemmeside

Kan I hjælpe mig med, hvordan jeg låser/kopisikrer billederne på min hjemmeside (forhindrer kopiering med højreklik på billedet), da jeg efterhånden er træt af at finde den ene side efter den anden, hvor mine billeder ligger uden min tilladelse. Jeg har engang for længe siden set en side, hvor der kom en meddelelse med besked om, at man ikke havde tilladelse til kopiering, når man højreklikkede på et billede. Jeg bruger Front Page 2003, dansk version.
Venligst undgå at gøre det alt for "langhåret".

Venlig hilsen
Mogens
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2005 - 18:36 #1
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2005 - 18:37 #2
http://search.freefind.com/find.html?oq=right+click&id=6299074&pageid=r&lang=en&query=no+right+click&Find=Search&mode=ALL&search=all

men du skal være opmærksom på at man stædigvæk kan se stien til billederne via kildekode eller bruge printscreen
Avatar billede mogens-j Nybegynder
05. december 2005 - 19:52 #3
Hej dhil

Mange tak for hjælpen (det var hurtigt). Jeg har prøvet et af scriptene og det virker med højreklikket, men den lille boks/værktøjslinie over billedet (når musen føres ind over) kommer stadig frem med mulighed for at gemme billedet og så er jeg jo sådan set lige langt. Ikke desto mindre har du fortjent dine 100 point.

Du kan vel ikke tilfældigvis også en, hvor det ikke er muligt at gemme fra den lille værktøjslinie.

Hilsen og på forhånd tak
Mogens
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2005 - 22:07 #4
mogens der findes script til at skujler værktøjslinien
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/imagebar.htm

efter du er færdig med hele hjemmesiden kan du krypter din scripts så man ikke kan læse stien til billederne ..

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/encrypter.htm

du kan ikke gøre noget hvis folk lave en screendump af din hjemmeside.. eller finder billederne i Temp files
Avatar billede mogens-j Nybegynder
06. december 2005 - 00:06 #5
Hej dhil

Hats off - det var lige det jeg manglede. Jeg har fra anden side erfater, at det er så godt som umuligt at beskytte sig 100%, men man kan jo gøre det så svært som muligt og det her er virkelig godt - 1000 tak. Jeg ville gerne give dig 100 mere, men det er tilsyneladende ikke muligt, da jeg allerede én gang har accepteret dit svar - sorry.

Hilsen
Mogens
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2005 - 12:13 #6
mogens... jeg er her for at hjælpe og at få hjælp .points er bare for sjov :) du kan ikke sikre din billeder 100 % .. gid man kunne lave en script imod screenshots