Avatar billede arne_v Ekspert
04. december 2005 - 00:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ekspertens placering på internettet

Er der nogen som kan be aller afkræfte at www.eksperten.dk
er placeret et sted med hurtig forbindelse til DK men langsom
forbindelse til udlandet ?
Avatar billede dmcn Praktikant
04. december 2005 - 00:49 #1
Hvad er problemet da?
Du kan evt. prøve at køre en stribe traceroutes fra www.traceroute.org og se om det går specielt langsomt nogen af stederne.
Serverne er hostet hos NGDC, som efter min erfaring er yderst professionelle, så det skulle undre mig meget om noget ikke fungerer efter hensigten.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. december 2005 - 01:01 #2
jeg er p.t. i udlandet
jeg har rimeligt hurtige svar tider på diverse andre DK sites
eksperten.dk/exp.dk er meget langsom
uanset tidspunkt (belastning)
gælder både gennem firmaets net og gennem hotellets wireless

så jeg spekulerer på om det var placeret hos en udbyder med god forbindelse
til TDC, Cybercity og de andre danske ISP men med en langsom forbindelse
til udlandet (fordi målgruppen er 99.9% dansk)
Avatar billede dmcn Praktikant
04. december 2005 - 01:02 #3
Hvad siger en traceroute fra din placering til eksperten.dk?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. december 2005 - 00:10 #4
jeg kan ikke traceroute ud gennem firmaets firewall
Avatar billede dmcn Praktikant
07. december 2005 - 11:43 #5
Hvor i verden gemmer du dig? Så kan vi foretage traceroutes via traceroute.org. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. december 2005 - 21:05 #6
Avatar billede gratis Nybegynder
08. december 2005 - 17:39 #7
når jeg kommer til node 22, 141 ms  139 ms  150 ms  wsip-66-210-120-6.ri.ri.cox.net [66.210.120.6] for jeg timeout på resten af tracen.. :/
Avatar billede arne_v Ekspert
08. december 2005 - 23:31 #8
hm - COX blokerer nok traceroute - det var ikke pænt af dem
Avatar billede gratis Nybegynder
08. december 2005 - 23:48 #9
jeps, det har du ret i, har lige kørt en tur mere og det stopper samme sted (Grrr..)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. december 2005 - 23:07 #10
jeg lukker