Avatar billede dyt Nybegynder
03. december 2005 - 14:34 Der er 20 kommentarer

PC fryser/genstarter ofte.

Hejsa alle sammen.

Jeg har siddet og kigget lidt rundt omkring her på siden, men synes ikke lige at kunne finde nogle posts der minder om mit eget problem.

For et par uger siden begyndte min computer at skabe sig godt og grundigt, den begyndte pludselig at genstarte sig selv når jeg sad og spillede forskellige spil. Det blev oftere og oftere, og nu er det faktisk op til 5-6 gange om dagen, hvor den enten genstarter sig selv, eller bare fryser fuldstændigt. Det er forskelligt hvad den gør, men det er frysning der forekommer oftest.

Jeg troede egentlig det måske var fordi kølerne ikke virkede godt nok og at computeren blev for varm, men det synes jeg den har modbevist i dag da den genstartede 5min efter jeg tændte den, efter den havde stået slukket hele natten.

Eftersom World of Warcraft er det spil jeg mest spiller, gik jeg ind på deres forums for at se om der var hjælp at finde, eftersom den en gang imellem går i error #132 når jeg spiller. Inde på deres forums var der nogle forskellige tests, jeg har ikke prøvet dem alle sammen endnu, faktisk kun ram testen som hedder memtest32 (eller sådan noget, deres side virker ikke lige nu så jeg kan ikke lige tjekke det), men under samtlige 3 ram tests frøs computeren ved omkring 60-80%.

Min computer er:
P4 3400MHz
Asus P4C800-E bundkort
Albatron FX5900 grafikkort
1024DDR PC3200
120GB HD

Jeg vil godt lige sige at jeg ved ikke ret meget om computere, så det ville være dejligt hvis I måske kunne skære det en smule ud i pap for mig eller sådan noget, hehe.
Ellers har jeg også en ven der ved en del mere om det end mig, hvis jeg ikke forstår svarene.

På forhånd tak,
Brian.
Avatar billede dyt Nybegynder
03. december 2005 - 14:37 #1
Hov, jeg glemte lige at sige at den også kan fryse selvom jeg er i Windows. Det er ikke kun når jeg spiller.
Avatar billede levich Nybegynder
03. december 2005 - 14:41 #2
Hent http://www.spychecker.com/program/hijackthis.html.
Kør HijackThis, klik på scan, kopier loggens tekst og smidt den herind.
Så ser jeg dem igennem.
Avatar billede dyt Nybegynder
03. december 2005 - 15:44 #3
Jeg kan ikke få linket til at virke..
Avatar billede dyt Nybegynder
03. december 2005 - 15:48 #4
Nå, jeg fandet programmet alligevel:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:48:17, on 03-12-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\brian\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] c:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
03. december 2005 - 15:48 #5
03. december 2005 - 15:48 #6
5 sek...
03. december 2005 - 15:50 #7
Kender du denne artikel:
"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]":
http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44

<levich>: Du ruller bare videre herfra..
Avatar billede levich Nybegynder
03. december 2005 - 17:52 #8
Jeg ser loggen igennem, øjeblik
Avatar billede levich Nybegynder
03. december 2005 - 17:54 #9
Læs alle punkterne inden du gør noget.

(1)
Deaktiver systemgendannelse, ved at Højreklikke på "Denne Computer" på skrivebordet -> egenskaber -> Systemgendannelse -> sæt flueben i "Deaktiver systemgendannelse" -> Klik OK.

(2)
Genstart computeren i fejlsikret tilstand (tryk F8 når Windows starter op), og fix følgende linjer med HijackThis:
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm

(3)
Åbn en tilfældig mappe, i menuen skal du klikke på Funktioner -> Mappeindstillinger -> Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler" og ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

søg efter og slet følgende fil(er):
C:\WINDOWS\web\related.htm

(4)
Start -> kør -> skriv "cleanmgr" -> Slet Temporary internet files, papirkurv og midlertidige filer. Gentag for alle dine drev.

(5)
Genstart computeren normalt. Lav en ny log med HijackThis, og send den herind.

(6)
Når vi er helt færdige, så husk at aktiver systemgendannelse igen.
Avatar billede dyt Nybegynder
03. december 2005 - 18:41 #10
Okay, det prøver jeg lidt senere når jeg har lidt bedre tid.
Mange tak på forhånd i hvert fald. :)
Avatar billede levich Nybegynder
03. december 2005 - 19:12 #11
Ok, det er ikke en svær infektion du har. Den er let at fjerne.
Avatar billede dyt Nybegynder
03. december 2005 - 19:44 #12
Okay, jeg har sq et lille problem.. Jeg kan ikke få min stationære til at starte op i feljsikret tilstand. Når jeg trykket F8 går den ind i et eller andet hvor man skal vælge boot tilstand, hvor man kan vælge 1st floppy drive, og 2 andre med en hel masse bogstaver..
Jeg kan godt starte min bærbare op i fejlsikret tilstand.
Avatar billede levich Nybegynder
03. december 2005 - 19:53 #13
Det ved jeg ikke hvad du skal gøre ved. Desværre.
Avatar billede dyt Nybegynder
03. december 2005 - 20:30 #14
Jeg fandt ud af det, hørte at jeg skulle prøve at trykke på genstarts-knappen indtil der kom en menu frem hvor jeg kunne vælge hvad tilstand jeg ville køre i.

Og så gjorde jeg som beskrevet, og:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 20:29:04, on 03-12-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\userinit.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\imapi.exe
C:\Documents and Settings\brian\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [PowerStrip] c:\programmer\powerstrip\pstrip.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
Avatar billede levich Nybegynder
04. december 2005 - 13:01 #15
Kører din computer som den skal nu?
Avatar billede dyt Nybegynder
04. december 2005 - 14:32 #16
Nej, den kører ligesom før.. Fryser og genstarter.
Avatar billede levich Nybegynder
04. december 2005 - 17:28 #17
Hvad sker der, hvis du bruger computer til andet end spil, genstarter den så også af sig selv?
Avatar billede dyt Nybegynder
04. december 2005 - 18:21 #18
Ja, ligegyldigt hvad jeg laver så gør den det.
Avatar billede levich Nybegynder
04. december 2005 - 18:32 #19
Desværre tyder det på, at computeren bliver for varm. Det kan det godt blive efter blot 5 min brug. Prøv at åbne kabinettet, tænd computeren, føl efter min hænderne om der er nogle dele der er meget varme. Du skal blot holde hænderne i nærheden af de forskellige dele inden i kabinettet, du må ikke røre dem.
Avatar billede morsingg Nybegynder
05. december 2005 - 17:47 #20
Hejsa, hvis du vil tjekke din temp. så hent programmet der hedder AIDA, bare søg på AIDA+download inde på google.

Det er et rigtig godt program til at måle dine forskellige temp. i computeren, CPU, AUX, osv.

Håber du får den op at køre ordentligt igen :-)