Avatar billede lars_johnny Nybegynder
02. december 2005 - 15:57 Der er 5 kommentarer

Word starter i safemode

Word starter i safemode og jeg kan ikke få det til at lade være med det.

Problemet opstod da jeg var ved at afinstallere programmet PaperPort via kontrolpanelet. Jeg gjorde et eller andet forkert, således at afinstallation ikke blev gennemført korrekt. Det er ikke siden lykkedes at afinstallere programmet via kontrolpanelet.

Jeg har forsøgt løse det via Tools > templates and add-ins. Uden success.

Jeg har fjernet paperport i registreringsdatabasen, og programmet er slettet og jeg har fjernet office XP og installeret det igen. Jeg har også fjernet PaperPort programmet i "sart" via msconfig.

Men lige meget hjælper det.

Mine evner rækker ikke længere. Er der en der kan hjælpe mig?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2005 - 20:01 #1
Prøv at find normal.dot (husk at lede under skjulte filer) og enten omdøbe den eller slette den. Word danner selv en ny normal.dot, og hvis du har macroer eller autotekster i den gamle normal.dot, kan du efterfølgende overføre dem til den nye (hvis du omdøber). Jeg kender ikke PaperPort, men hvis den har lagt en add-in i word, kan det måske løse problemet
Avatar billede lars_johnny Nybegynder
05. december 2005 - 10:43 #2
Tak fordi du forsøger at hjælpe mig, men...
Jeg har slettet normal.dot, men det har desværre ikke løst problemet.

Når jeg starter word gør den stadig følgende:
1) meddeler mig at word har et problem og lukker ned.
2) så "recover" den dokumenter
3) spørger dernæst om jeg ønsker at starte op i safemode. Hvis jeg svarer "nej", starter den forfra med 1). Hvis jeg svarer "ja" åbner Word i safemode.

Desværre
Avatar billede lars_johnny Nybegynder
05. december 2005 - 14:55 #3
... og det viser sig at problemet rækker ind i excel også. Når jeg starter Excel siger den at c:\programmer\microsoft office\office10\library\analysis\analys32.xll ikke kan findes. Og den spør om problemet opstår i forbindelse med at jeg forsøger at åbne en fil fra "most recently used files" (hvilket det ikke nødvendigvis gør).
Avatar billede sobr Nybegynder
16. december 2005 - 23:12 #4
Har du forsøgt at reparere Office xp ???
Avatar billede lars_johnny Nybegynder
07. februar 2006 - 13:22 #5
kære hov-sa og sobr
Jeg prøvede det i foreslog, men det hjalp ikke
I en helt anden sammenhæng mødte jeg én der foreslog mig at finde en gammel back up af words normal.dot og kopiere den ind. Ikke at han vidste, hvad der var galt, men han havde ofte haft problemer med normal.dot.

Det virkede! Nu kører word. Der er stadig fejlmeddelelser i excel men ikke noget der påvirker programmet som sådan.