Avatar billede concierge Nybegynder
02. december 2005 - 14:37 Der er 4 kommentarer

Sikring af trådløst netværk cuttede internet forbindelsen!

Hej,

Hardware: Belkin wireless router f5d7230-4 og f5d7010 netværkskort. Speedstream fra TDC og XpressLink fra Siemens.
Software: Win XP

Har fulgt med i spm. omkring sikring af netværk, og har ændret mine instillinger online hos Belkin på 192.168.2.1.

Jeg har valgt en 128 bit "sikring" og fået defineret en 26 cifer lang kode.

Da jeg godkender, kan jeg ikke komme på nettet selv om jeg kan se der er tilslutning til det trådløse netværk.

- Har efterfølgende forsøgt at resette routeren uden held.
- Har forsøgt at reperere forbindelsen under netværksforbindelser men beskeden er at ip ikke kan fornyes. Har gjort dette manuelt, uden held.
- Kan ikke længere oprette forbindelse til 192.168.2.1.
- Kan udelukkende komme på nettet via min gamle kabelforbindelse.

What to do?

Tak!!
Avatar billede concierge Nybegynder
02. december 2005 - 14:50 #1
Mit spørgsmål går vel konkret på om man kan nulstille den allerede aktiverede funktion og dermed starte forfra, og sekundært hvordan man så gør for igen at undgå internet adgangen crasher.
Avatar billede kenp Novice
02. december 2005 - 14:56 #2
Der er et lille hul bag på router hvor du kan resette den helt.

det med koden laver du en 26 ciffer kode? dvs du laver den i HEX og ikke i ANCII ? prøv at lave den i ANCII (passphrase) på præcis 13 tegn.

du skal jo huske når du trykker apply inden i router så skal du jo taste koden in dpå den computer som skal på trådløst.
Avatar billede concierge Nybegynder
02. december 2005 - 15:09 #3
- Den er faktisk lavet i passphrase, så ok tror vist det var 13 felter med i alt 26 tal/bogstaver.

- Har resettet routeren i det lille hul.

- Hvor skal der indtastes koden?

Tak!
Avatar billede kenp Novice
03. december 2005 - 11:19 #4
så var den ikke lavet i passphrase ;)

Bare sæt koden indi passphrase.. så skal den nok lave det andet selv.