Avatar billede cyber-system Nybegynder
02. december 2005 - 13:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

8 Harddsike er gået i stykker på 1 år

Hej Eksperter.

Jeg købte i sin tid en haddisk, men den gik i stykker kort tid efter, og de seneste ca 11 måneder
har jeg harft 8 Harddsiske fra Harddiske som var blevet byttet pga den var at de begyndte at ´klikke/tikke´og hakke i det, bortset fra 2 som nu også er gået i stykker.

Hvorfor bliver mine HDD ved med at gå i stykker på den måde,

Der hvor jeg købte dem, ander ikke hvor de gør sådan

Så tænkte jeg Eksperterne de må vide noget
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. december 2005 - 14:01 #1
Det kan ske af forskellige årsager.

Du har købt diskene samtidig og af samme mærke/type, hvilket igen betyder at de sikkert er fremstillet i samme batch. Diske fra samme batch vil have samme svagheder, fejl og mangler, hvilket alt andet lige vil give den nogenlunde samme levetid. Hvis du administrere mange servere, hvor der typisk sidder RAID systemer med mange helt ens diske er det at diske begynder at stå af samtidig et relativt kendt fænomen.

Dine diske sidder i samme strømstik på væggen og forbundet til samme netværk er dermed undsat for samme strømpåvirkninger og belastninger. Hvis dit system ikke er jordet og ikke er transient beskyttet, vil du også kunne komme ud for at diske står af inden for samme korte periode. Transient/UPS beskyttelse samt jording af el installationer eren rigtig god ide både i forhold til diske og i forhold til andet elektronisk udstyr
Avatar billede cyber-system Nybegynder
02. december 2005 - 14:01 #2
LUKKER
Avatar billede hcma Novice
02. december 2005 - 14:01 #3
det eneste jeg kan tænke mig er at det er et elendigt mærke (evt. et af dem der sælges som nye men i realiteten er gamle renoverede hd's)
Mærke?
Avatar billede cyber-system Nybegynder
02. december 2005 - 14:01 #4
lukker ikke
Avatar billede cyber-system Nybegynder
02. december 2005 - 14:03 #5
her prøvet flere mærker

Den første HDD var på 250 GB den næste på 300 eller 160 GB
Avatar billede cyber-system Nybegynder
02. december 2005 - 14:06 #6
på et tidspunkt kørte jeg Media Center på en anden Computer med den ene på 160 GB og den anden i min anden Computer
Avatar billede cyber-system Nybegynder
02. december 2005 - 14:16 #7
Fortsætter med  200 Point
Avatar billede cyber-system Nybegynder
02. december 2005 - 14:38 #8
Avatar billede snowball Novice
07. december 2005 - 15:06 #9
cyber-system: Husk venligst følgende:

Ifølge Ekspertens regler skal der gå mindst 7 dage inden du må lukke dit spørgsmål for at oprette det samme igen - http://www.eksperten.dk/regler.phtml punkt 2.1.11

I dette spørgsmål gør du det for at tildele flere point. Dette behøver du ikke at oprette et nyt spørgsmål for at gøre. På http://expfaq.1go.dk/?id=74#tildel_flere_point kan du læse hvordan du gør :)

Snowball / CoAdmin
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. december 2005 - 16:23 #10
Hvad ønsker du af tå uddybet i dit nye spørgsmål?