Avatar billede graspman Nybegynder
02. december 2005 - 11:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oprette tabeller med indhold baseret på afkrydsning af liste

Hej.

Jeg sidder og leger med et word dokument hvor jeg gerne vil have løst følgende problem:

Jeg har en liste/afkrydsningsbokse med en række valg. For hvert punkt/afkrydsning på listen skal gerne medføre at der åbnes/vises en tabel hvor der kan indtastet nogle oplysninger.
Feks.

Liste over muligheder:
Normal konto : X
Super konto:
lille konto: X

Hver gang man så krydser muligheden af skal der komme en tabel med nogle felter der skal udfyldes. For hver mulighed der er krydset af skal der komme den "aktuelle tabel", således brugeren kan udfylde tabellen.
Der er desuden afkrydsningsknapper i tabellen.

Tabellen ser ca. sådan ud:
konto:         Gebyr- konto    NEM-konto    Kort-type    Ejer      Cpr. nr.    Medkonto-haver

Det endelige dokument skal udskrives og gemmes med kun de data der er indtastet og uden tabeller der ikke er valgt.

Er der nogen der har en ide til hvorledes dette kan løses? Gerne med hjælp til kode m.m.

Hilsen Jesper
Avatar billede supertekst Ekspert
02. december 2005 - 12:00 #1
En mulighed er at oprette en skabelon, der ved opstart viser en dialogboks, hvori der kan vælges. På grundlag af disse valg kan dokumentet opbygges.

Dette kræver VBA-kode - men dette kan også leveres.
Avatar billede graspman Nybegynder
02. december 2005 - 13:43 #2
OK, det er ikke muligt at bruge f.eks noget á la table.id(1).show=true. Det er nemligt lidt svært for brugeren at skulle bestemme det fra starten hvad der skal med i formen.
Avatar billede supertekst Ekspert
02. december 2005 - 14:02 #3
Hvis du sender word-dokumentet m/valgmulighederne samt eks. på udseende af det færdige dokument - så kan jeg måske bedre se hvad du mener.
-> pb@skivehs.dk
Avatar billede graspman Nybegynder
02. december 2005 - 14:38 #4
Ok, Jeg har lige sendt dig et eksempel. Håber du har et par forslag.
Avatar billede supertekst Ekspert
02. december 2005 - 15:09 #5
Er modtaget - skal se på det - vender tilbage....

MVH
Supertekst
7840 Højslev
Avatar billede graspman Nybegynder
11. januar 2006 - 12:01 #6
lukker