Avatar billede john2004 Nybegynder
30. november 2005 - 20:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Konfiguration Zywal 5

Hej,
Jeg har købt en Zyxel Zywall 5, som jeg har konfigureret på mit hjemmenetværk. Konfigurationen er gjort via web-interface, men jeg vil nu gerne i kontakt med den via telnet. Når jeg skriver tilnet 192.168.1.1 som er dens ip-nummer bliver der mulighed for indtastning af "name:", men jeg har ikke givet den noget navn. Efterfølgende skal jeg indtaste password. Er der nogen der kender til det problem?

John
Avatar billede langbein Nybegynder
30. november 2005 - 21:54 #1
Dette er helt normalt. De fleste slike firewalls kommer med defaultverdier for logon. Disse pleier å stå i user manual. Populære defaultverdier er admin/admin eller admin og intet passord. Noen ganger så skrives det også administrator fullt ut. Andre varianter finnes også. Dette varierer fra merke og modell og pleier å stå i user manual.
Avatar billede langbein Nybegynder
30. november 2005 - 22:01 #2
I følge user manual så skal det i dette tilfellet ikke behøves noe brukernavn, kun et default passord som er "1234". Se ellers, avsnitt 3.1

http://www.zyxel.fr/filesFR/manuals/ZyWALL5_v3-62_QuickStartGuide.pdf
Avatar billede langbein Nybegynder
30. november 2005 - 22:05 #3
Hvis den også spør etter "name" så ville jeg prøvd med Zy5, Zywall5, admin, administrator.

Har rett nok aldri satt opp denne firewall, men har på den annen side heller aldri vært ute for en hardwall firewall som ikke har vært mulig å sette opp vha litt kreativitet. Det pleier å fungere.
Avatar billede john2004 Nybegynder
30. november 2005 - 22:06 #4
Du har nemlig ret - i følge manualen skulle default password være 1234, hvilken jeg også allerede har ændret via web-login. Men via TELNET skal jeg pludselig også angive et brugernavn. Og jeg har prøvet med et "blankt" brugernavn.
Avatar billede langbein Nybegynder
30. november 2005 - 23:19 #5
OK, telnet, det blir noe annet. Blankt brukernavn er det nok ikke. Har lastet ned user manual på 803 sider .. skal forsøke å finne den ..
Avatar billede langbein Nybegynder
30. november 2005 - 23:34 #6
I den versjonen av user manual som jeg lastet ned så står dette forklart under punkt 27.9 på side 440.  Så vidt jeg kan se så kan man konfigurere påloggingen for ssh/telnet under noen menyer på det web baserte panelet. Her kan man formodentlig legge inn påloggingsdata. Hvis du eventuelt skulle ha en annen utgave av manualen så heter kapittlet "27. Remote management".
Avatar billede langbein Nybegynder
30. november 2005 - 23:35 #7
Jeg ville ellers også prøvd med Administrator og Admin som brukernavn.
Avatar billede ulrik_ht Nybegynder
01. december 2005 - 11:02 #8
Er du sikker på at du ikke prøver at forbinde via SSH?

Zywallen har ikke noget brugernavn - kun password.

Prøv at åbne DOS og skriv "telnet 192.168.1.1" (uden ""). Hvis du har sat Zywallen korrekt op vil du blive spurgt om passwordet.

Du skal selvfølgelig lige åbne for telnet i Remote Management på port 23.
Avatar billede john2004 Nybegynder
06. december 2005 - 09:51 #9
Det er simpelthen underligt, hvad der var sket, for efter at jeg lavede en hard-reset af firewallen, blev den normal igen. Så hvad der skete er hen i det uvisse. Jeg har talt med vores leverandør, som har bekræftet at denne fejl er set tidligere.

Tak for hjælpen.

John.