Avatar billede cargallerydk Nybegynder
29. november 2005 - 12:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

BIOS kode

Hei

Jeg sidder med en meget gammel maskine og skal se om jeg kan få den til og køre igen

Problemet er at der er en kode på BIOS så jeg kan ikke komme ind og ændre BOOT rækfølgende den booter først fra floppy også fra HD hvad gør jeg så? Kan jeg resette koden i BIOS eller er der en anden måde jeg kan lave om på måden den booter op.
Avatar billede kabbak Professor
29. november 2005 - 12:51 #1
tag strømmen fra og fjern batteriet på bundkorter, mon det ikke får den til at glemme passwordet
Avatar billede jens_bach Nybegynder
29. november 2005 - 13:05 #2
hvilken bios er det
Avatar billede cargallerydk Nybegynder
29. november 2005 - 15:16 #3
hhmmm hvilken BIOS det ved jeg ik, står det i starten eller hvad¿
Avatar billede Abbygayle Nybegynder
01. december 2005 - 08:29 #4
Der findes nogle backdoorpasswords til bios. Er det en mærke computer?
Avatar billede cargallerydk Nybegynder
01. december 2005 - 08:39 #5
Nej det tror jeg ik...at det er en mærke computer
Avatar billede Abbygayle Nybegynder
01. december 2005 - 09:55 #6
Så er det nemmest at tage strømmen fra computeren, pille det runde batteri ud. Efter et stykke tid kan du sætte det i igen, og starte den.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
01. december 2005 - 09:59 #7
Der er to måder at "resette" passwordet på.

1) Tag strømmen og fjern det lille batteri som "forhåbeligt" er let at tage ud.
2) Der findes en jumper nævnt som "RST BIOS", Eller "RESET" ... denne sidder ofte
tæt ved BIOS-chippen (eller batteriet). Hvis du slukker maskinen og så flytter på jumperen og derefter tændermaskinen.. så nulstilles BIOS. Her efter slukker du maskinen igen og sætter jumperen tilbage. Vupti!
Avatar billede cargallerydk Nybegynder
01. december 2005 - 13:03 #8
Oki prøver lige