Avatar billede humler Nybegynder
28. november 2005 - 23:17 Der er 6 kommentarer

squirrelmail password

Hejsa,
jeg har haft en til at drive en hjemmeside for mig, men han kan desværre ikke længere hjælpe mig med den..

Vi havde noget webmail der vist blev drevet med squirrelmail .. men i hvilken fil ligger passwordet ?? kan ikke finde det :/  så kan ikke logge ind.. jeg har kørt det der check og er installeret korrekt.. men bruger ikk sql-delen så koden må jo ligge i en fil et sted.. ?
Avatar billede leif Seniormester
28. november 2005 - 23:38 #1
Passwordet ligger ikke i Webmailen men af den Postserver som autoriserer dig.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 23:43 #2
Mener du det kodeord, som en bruger skal benytte for at logge ind og læse sin mail? Det ligger (så vidt jeg ved) ikke nogen steder. Det sendes nemlig videre til dem IMAP-server, som kontoen reelt ligger på.

Og hvis der er tale om en Linux-server, så vil IMAP-serveren ofte (når der ikke er tale om virtuelle brugere) benytte samme password som selve systemet. Det vil sige, at det (normalt) ligger i krypteret form i filen /etc/shadow - og det kan ikke pilles ud igen.
Avatar billede humler Nybegynder
28. november 2005 - 23:46 #3
Sandbox ja tak der var det.. men krypteret .. hehe så er jeg sq da på den :D
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 23:53 #4
Har du root-password til maskinen? Så kan du nemlig logge ind som root og sætte et nyt password for brugerne.
Avatar billede humler Nybegynder
29. november 2005 - 00:03 #5
ja det har jeg .. hvorn gør man det ?
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2005 - 00:11 #6
Når du er logget ind som root:

passwd brugernavn

Så beder den to gange om den nye kode. Du kan IKKE se reaktion mens du taster koden.