Avatar billede netop Nybegynder
28. november 2005 - 08:50 Der er 11 kommentarer

Problem med googleindeksering, danske bogstaver

Hej, på google ved denne søgning:
site:abcsiden.dk

- er der problemer med
1) æ ø å, bl.a. Nyheder, spil pÃ¥ nettet. Hvad skal der gøres for at vise 'på' istedet for pÃ¥ ?

2) rigtig mange af de indekserede sider er vist uden beskrivelse.
Ved søgning på site:abcsiden.dk er det kun placering 1 der har en medhørende tekst. De resterende er kun vist som eks.:
www.abcsiden.dk/videnskab/
Lignende sider

Hvad kan der gøres og hvad er der gjort forkert. Metatags ?
Avatar billede power_t Nybegynder
28. november 2005 - 09:08 #1
Jeg vil tro at det skyldes at Google ikke kan læse hvilket sprog siden er på.
Du har sat dette ind:

<meta http-equiv="content-language" content="da-DK" />

Prøv at ændre til:

<meta http-equiv="content-language" content="da" />

Du kan altid tilføje en ekstra linie med:

<meta http-equiv="content-language" content="dk" />

Men jeg mener nu ikke at nogle søgemaskiner genkender "dk" som parameter.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
28. november 2005 - 09:16 #2
Jeg har aldrig set at problemet har været på nogen af mine sider.... Et løsningsforslag som jeg tror kan gøre det er at sætte
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//DA">
ind øverst i på siden før HTML

-----------------------------------------------

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//DA">
<html>
  <head>
        <title>ABCsiden.dk - Startside, shopping, netspil, tv og mobil</title>
        <meta name="robots" content="all" />
        <meta name="revisit-after" content="5 days">
        <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" />
        <meta http-equiv="content-language" content="da-DK" />
        <meta name="language" content="da-DK" />

        <meta name="description" content="Din hurtige genvej til internettet. Startside, linksamling og vejr. Nyheder, spil på nettet, shopping katalog og alt til mobil"/>
        <meta name="keywords" content="Startside nyheder sport økonomi genvej til internet vejrmelding shopping netspil spil mobil aviser bolig bil båd rejser bøger børn kvinder musik mad og drikke tv"/>
        <meta content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1" name="GENERATOR">
        <link href="abc.css" type="text/css" rel="stylesheet">
        <LINK rel="stylesheet" type="text/css" href="abc.css">
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
28. november 2005 - 09:19 #3
brug
<META HTTP-EQUIV="Content-language" CONTENT="dan">
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
28. november 2005 - 09:20 #4
Iøvrigt kan jeg kun anbefale at bruge http://www.metamaten.dk/avanceret.htm til at lave metatags med. Så er man noget bedre sikret
Avatar billede giang Nybegynder
28. november 2005 - 11:14 #5
Prøv at oprette dit spørgsmål på www.dansearch.dk, så får du helt sikkert en række tips til hvad du kan gøre.
Avatar billede jokkejensen Novice
28. november 2005 - 11:22 #6
Der ser godt nok ud til at være stor aktivitet på dansearch.dk :)
Avatar billede giang Nybegynder
28. november 2005 - 11:33 #7
jokkejensen>> Siden er ny, men jeg garanterer at man får svar på sine spørgsmål.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
28. november 2005 - 11:47 #8
Lyder helt fint, men eksperten er gammel og med utroligt mange brugere tilknyttet. Så tror du ikke der er større chance herinde....

Men hvis nogen vil vædde sætter jeg gerne 100 kr. på højkant på at problemet allerede er løst når Content-language er sat til dan (da virker også) og googlebot er kommet forbi....

P.S. På http://www.mcdar.net/dance/index.php kan du chekke resultatet før det kommer på www.google.dk
Avatar billede giang Nybegynder
28. november 2005 - 11:55 #9
Eksperten er absolut et fremragende forum. Ingen tvivl om det!

Mit forslag om at prøve www.dansearch.dk, går på at dette forum er 100% dedikeret til søgemaskineoptimering, og brugerne på dette forum besidder stor ekspertise på området.
Ved at stille spørgsmålet flere steder, er der større chance for at problemet bliver løst. Men det er naturligvis helt op til "netop" og han/hun vil benytte sig af muligheden.
Avatar billede power_t Nybegynder
28. november 2005 - 12:25 #10
Nu handler www.dansearch.dk nok mere om hvordan man kan optimere sit site ud fra en række parametre såsom keywords, linkpopularitet mv., fremfor at kunne give svar på simple tekniske/kodemæssige spørgsmål som dette.
Al respekt for din side, men Eksperten er alt andet lige det rette sted for sådanne henvendelser som denne.
Avatar billede exp Juniormester
29. november 2005 - 13:38 #11
giang >>
[Det er ikke tilladt at] gøre reklame for andre websider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål. [...]
www.exp.dk/regler.phtml §2.1.6

Med mindre du kan henvise til en konkret tråd på den hjemmeside, bedes du venligst stoppe med at reklamere for den.
Ønsker du at reklamere på eksperten.dk, kan du kontakte IDG her:
http://exp.dk/annoncering.phtml

Mvh
exp/coadmin