Avatar billede kris75 Mester
25. november 2005 - 10:27 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Dreamweaver og Sothink Dhtml

Hej

Jeg har et problem med ovennævnte programmer. Når jeg har lavet en menu med Dhtml vises scriptet ganske fint i dreamweaver, men når jeg så skal have et preview af det i internet explorer så er det pludseligt væk fra hjemmesiden. Hvad kan problemet være? Det har tidligere fungeret, men efter jeg har formateret min harddisk og geninstalleret windows xp, så virker det ikke mere. Jeg har Dreamweaver 8.

Mvh.
Kris
Avatar billede kris75 Mester
25. november 2005 - 10:28 #1
Det er ikke væk, men man kan bare ikke se det i explorer....
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
25. november 2005 - 13:17 #2
Hvordan gemmer du menuen, indsat i en side eller som javascript?

Jeg bruger selv Sothink program meget.
Avatar billede kris75 Mester
25. november 2005 - 22:57 #3
Jeg gemmer den på en side, en template i dreamweaver.
Avatar billede kris75 Mester
26. november 2005 - 10:44 #4
Er der ingen der har oplevet det samme problem?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
26. november 2005 - 12:18 #5
Jeg har haft samme problem, det skyldtes at jeg havde lavet det som javascript, og der ikke var afsat plads nok til menuen. F.eks. at menuen fyldte 150 px i bredden og der kun var 120 px til rådighed.

Har du opdateret til sidste udgave ??
Avatar billede kris75 Mester
28. november 2005 - 09:05 #6
ok, der skulle være plads nok og jeg har opdateret til sidste udgace. Det virker lidt mystisk.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. november 2005 - 09:32 #7
kan du sende pgt-filen til mig - lidt svært ellers!

keld [a] prolight.dk
Avatar billede kris75 Mester
29. november 2005 - 19:00 #8
Så er den sendt. Håber du kan finde fejlen :-)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
01. december 2005 - 12:53 #9
Er det fordi du forsøger at vise en template fra Dreamweaver - når jeg åbner den tilsendte template og laver en html-fil virker menuen fint (skulle lige fjerne linket til indbygget flash - som ikke fulgte med!)

Du skal jo huske at alle de små javascript filer programmet laver, skal ligge i samme bibliotek, men det gør Sothink-menuen selv.
Avatar billede kris75 Mester
01. december 2005 - 19:44 #10
Nej, jeg viser ikke templaten, men en html fil f.eks. index.html der er lavet fra templaten. Kan det være et sted i dreamweaver hvor man kan slå det fra, så javascript filer ikke vises? Alle js filer ligger i template biblioteket så det kan det heller ikke være. Har også prøvet at lave en ny menu og har slettet den gamle. Kan det måske være instillinger i Dreamweaver der gør det?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
01. december 2005 - 20:01 #11
Øhhh, har du også din html-fil i template biblioteket ???

For som jeg skrev, de små js-filer, skal ligge sammen med html-filen.
Avatar billede kris75 Mester
01. december 2005 - 20:17 #12
aaaah, hvad med pgt filen, skal den også ligge sammen med html filen?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
01. december 2005 - 20:23 #13
nej det er ligegyldigt, den er kun til Sothink-menu programmet, hvis du skal lave forandringer.

Men det er jo blot at kopiere stakke af de små js-filer over i det andet bibliotek.
Avatar billede kris75 Mester
01. december 2005 - 21:17 #14
Jeg har nu prøvet at hente hele websitet ned fra serveren og nu kan jeg igen se menuen. Problemet er så bare at når jeg prøver at redigere i den siger den: " template1.pgt is missing".
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
01. december 2005 - 21:22 #15
ja, men den må du jo have liggende et eller andet sted, hvad med din template-bibliotek ???

Det er virkelig en opgave at holde styr på sine bibioteker når man laver hjemmesider.
Avatar billede kris75 Mester
02. december 2005 - 10:05 #16
Det er noget mystisk noget!?! Den virker ganske fint nu, men går jeg ind og redigerer i den, så forsvinder den. Det er efter jeg har gemt menuen i dhtml og gemt den i templaten. Filerne ligger i template mappen, men sålænge min dreamweaver template også ligger der så funker det fint. Du kan se den her www.helgenaes.com. Jeg har siddet det meste af natten og prøvet at redigere i den men den forsvinder bare når der bliver redigeret i den.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
02. december 2005 - 10:42 #17
Jeg må indrømme jeg aldrig har prøvet at lave den på den måde du går, lægger det normalt ind i en div eller en frame eller ....

Har du prøvet deres toturial: http://www.sothink.com/tutorials/viewtopic.php?t=26 angående dit specifikke problem.
Avatar billede kris75 Mester
06. december 2005 - 10:49 #18
Så fandt jeg ud af det. Prøvede at lavede et nyt site hvor filerne fra starten af lå i samme mappe som index.htm. Det virkede. Tak for alt din hjælp og tid. Hvis du lige sender mig et svar så er der velfortjente point på vej.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
06. december 2005 - 10:56 #19
Det var da lækkert - det er et godt menuprogram, kræver lige lidt indlæring.
Avatar billede kris75 Mester
06. december 2005 - 10:59 #20
Ja, har også brugt det en del, men aldrig haft problemer med det før.