Avatar billede megahof Nybegynder
24. november 2005 - 14:44 Der er 14 kommentarer

Støj på lydkort, motherboard A7N8XE-Deluxe!!

Hej eksperter

Jeg har et Asus A7N8XE-Deluxe med Nforce 2. Onboard er et nvidialydkort, som ved afspilning generer en masse baggrundsstøj!!

Jeg troede lydkortet måske var beskadiget, så jeg prøvede med et soundblaster Live, men her opstår problemet også!!

Jeg kunne derfor forestille mig, at det er motherboardet der er noget med!! Men er der nogen der har et godt bud på hvad jeg kan gøre??

Håber i kan hjælpe, kender faktisk en anden med samme problem, som også ville værdsætte at få sit lydkort til at virke!!
Avatar billede off-line Nybegynder
24. november 2005 - 18:56 #1
Jeg har et Asus A7V8X-X og der er også knas på onbord lyden, så Asus bundkort
er på det punkt åbenbart et dårlig valg.
Jeg har klaret det med et nyt PCI kort "Creative Emu10K" det kører fint.
Men du skal huske, at deaktivere onboard kortet i enhedshåndtering.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. november 2005 - 18:59 #2
Ps. Mit lydkort er også et Sound blaster.
Avatar billede megahof Nybegynder
24. november 2005 - 19:59 #3
...Ja, jeg har prøvet at først afinstallere driverne, derefter genstarte og deaktivere lydkortet i bios, og derefter lade den starte op, UDEN lydkort... Slukke og installere nye lydkort, et soundblaster Live, starte op og installere uden problemer...

Det virker bare stadig ikke, knaset er der stadig...  Lyder ikke rigtig som et driver firmware issue, og nok mere ne fysisk fejl på de motherboards...

æv
Avatar billede off-line Nybegynder
24. november 2005 - 20:06 #4
Jo men har du i enhedshåndtering, deaktiveret onboard lydkortet, og kun det?
Avatar billede off-line Nybegynder
28. november 2005 - 22:52 #5
Kom du videre?
Avatar billede megahof Nybegynder
12. januar 2006 - 12:57 #6
Jeg har måttet konstatere det er en hardwarefejl!

Der er ikke meget andet at gøre, end at få nyt motherboard!
Avatar billede off-line Nybegynder
12. januar 2006 - 17:28 #7
Surt! Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede rbu Nybegynder
12. januar 2006 - 17:28 #8
Det kunne også være 50Hz støj.Det er ikke unormalt, at der kan dannes fluksationer fra skærmkablet, som så blander sig med lyden der kommer ud af computeren.

Hvis dette er fejlen, kan du muligvis løse det ved at bruge nogle nyere højtalere/høretelefoner. Ellers kan du prøve at undgå at kablerne kommer for tæt på hinanden.

For at teste om dette er fejlen, kan du trække strømkablet ud af din monitor og derefter høre om støjen er væk.
Avatar billede megahof Nybegynder
12. januar 2006 - 18:20 #9
Tak, det vil jeg prøve!

Hvordan lukker jeg spørgsmålet, der er jo ikke noget der har "svaret"?
Avatar billede rbu Nybegynder
12. januar 2006 - 18:52 #10
Det har jeg hermed :)
Avatar billede off-line Nybegynder
12. januar 2006 - 18:53 #11
Du skriver, at du vil prøve rbu´s forslag, så må du jo først se, om det virker.
Du lukker på den måde, at du enten ber nogen om at lægge et svar, eller du lægger
selv et svar og markerer navnet på den eller de som du vil give point, og accepterer.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. januar 2006 - 19:03 #12
Nu hvor rbu uopfordret har lagt et svar, må jeg, på baggrund af min anvisning af,
hvordan man lukker, fortælle at hvis man ikke mener, at man kan bruge et svar til
noget, kan man bare afvise det, med mindre, man synes, at svaren har fortjent point
alligevel, f.eks. for en ihærdig indsats for at hjælpe.
Avatar billede rbu Nybegynder
12. januar 2006 - 20:47 #13
Kære godfred...Mit svar var ikke uopfordret. Jeg er faktisk den person der har ofret flest linjer på det stillede spørgsmål. Dette vil du kunne se ved at læse andet end det nederste indlæg. Man vil også kunne forstå den illokutionære betydning af megahofs spørgsmål. Han ønsker at nogen skal 'svare', for at kunne lukke.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. januar 2006 - 23:41 #14
rbu - Det var nu ikke ment, som en opfordring til, at afvise dit svar, men
jeg kunne se jeg havde glemt noget i min anvisning.
megahof spurgte:"Hvordan lukker jeg spørgsmålet, der er jo ikke noget der har "svaret"?" Det er klart et spørgsmål, og ikke en opfordring. Du er altså ikke blevet
opfordret til at svare, følgelig er dit svar uopfordret.
Men nu skal megahof jo se på din kommentar, og forhåbenlig kan han bruge det, til
at afhjælpe sit problem. Og kan han det, får du vel point.