Avatar billede ivanouw Novice
23. november 2005 - 01:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sider åbner i eget vindue, ikke i frame

Jeg har en frame med en menu og en side med tekst (www.psykologpraksis.com). Jeg linker fra menupunkterne til tekster og angiver deres target som navnet på framen i højre side. Men siderne vises i deres eget vindue. Jeg administrerer en anden webside hvor der fungerer OK (www.forskningsmetode.dk). Hvad søren er forskellen??
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2005 - 01:37 #1
Du har givet dine links: target="Tekst"
Men du har ikke angivet at din anden frame skal hedde "Tekst".

Derfor:
Giv den din anden frame et name="Tekst", altså:
<frame src="Annemo.html" id="Tekst" name="Tekst">
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2005 - 01:47 #2
...lægger lige et svar, når nu jeg alligevel skøjter forbi.  ;-)
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2005 - 01:48 #3
...hvis jeg kan finde ud af at klikke i "Svar"-boxen!  :-D
Avatar billede ivanouw Novice
23. november 2005 - 08:46 #4
Mange tak for hjælpen. Jeg brugte hele aftenen i går på IKKE at finde ud af det. Det er jo fordi du kan HTML-sproget direkte. Jeg fumlede med Dreamweawer-menuerne. Men der kan jeg ikke se hvor det er jeg har gjort noget forkert! Jeg synes jeg har gjort det der står i manualerne! Nå, men ligemeget. Nu er det løst, og mange tak for det.
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2005 - 11:01 #5
Ja, jeg kan lidt HTML, hvilket også gør at jeg kunne genkende problemet. :-)
Dreamweaver er ok, men har bestemt også sine begrænsninger. Hvis du har tid/lyst, kan jeg varmt anbefale html.dk og w3schools.com
Ellers kommer du bare herind en anden gang. ;-)

Men ellers klarer du den da fint nok  - så´n til husbehov! :-)
Avatar billede ivanouw Novice
23. november 2005 - 13:16 #6
Tak for tippet. Det vil jeg se på. Det virker bare på forhånd så uoverskueligt, men måske er det ikke så slemt når det kommer til stykket! Tak igen
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2005 - 13:37 #7
Programmering er en verden helt for sig selv. En web-nørd-verden, som tager laaaaaang tid at lære - så det er ikke så underligt, at man tit støder ind i problemer. :-)

Ellers kommer du bare herind en anden gang, hvis der går kludder i den. ;-)

Velbekommen, og tak for points.