Avatar billede ladefoged Nybegynder
18. november 2005 - 10:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

intranet.domain.dk/150 til F:/kundedata/150/wwwroot

Jeg vil gerne lave sådan at vi på vores intranet
kan tilgå adressen intranet.domain.dk/150
som så skal gå ind og få fat i datane i mappen F:/kundedata/150/wwwroot
på serveren

Jeg har forsøgt mig lidt med en rewriterule men uden held

Mit forsøg ser ud som følger, men virker desværre ikke, er der nogen der har en
løsning på mit problem

<VirtualHost 192.168.1.40>
  ServerAdmin nikolai@domain.dk
  ServerName intranet.domain.dk

  RewriteEngine on

  RewriteRule ^intranet\.domain\.dk/(.*)/(.*) F:/kundedata/$1/wwwroot/$2 [PT]

</VirtualHost>
Avatar billede kasper.h Nybegynder
18. november 2005 - 10:40 #1
prøv med

Alias /150/ "F:/kundedata/150/wwwroot"
Avatar billede kasper.h Nybegynder
18. november 2005 - 10:41 #2
Alias /150/ "F:/kundedata/150/wwwroot/"
(med en slash i enden)
Avatar billede ladefoged Nybegynder
18. november 2005 - 10:50 #3
kasper.h > Det kan du jo så have ret i, det vil helt sikkeret virke i tilfældet med 150, meeen nu havde jeg jo godt nok tænkt mig det skulle være dynamisk sådan at 140 linkede til 140 og 165 linkede til 165.

Sådan jeg ikke skulle gøre andet end at oprette en ny mappe når vi fik en ny kunde.