Avatar billede cybermike Nybegynder
17. november 2005 - 09:13 Der er 11 kommentarer

Opdatering af Windows på en IPaq

Jeg har en HP Ipag 4150 og jeg vil egentlig gerne have den opdateret sådan at jeg f.eks. kan bruge MSN på den, den version der ligger på den kan ikke connecte da den er for gammel. Ud over det kunne jeg forestille mig at der er kommet nye features.

Hvordan opdatere jeg smartest min ipaq?
Avatar billede annikadk Nybegynder
17. november 2005 - 09:24 #1
For at få opdateret MSN skal du ind på microsofts side.
Husk at du skal hente til det rette system:
Via http://www.microsoft.com/windowsmobile/pocketpc/ppc/default.mspx findes der frem til http://www.microsoft.com/windowsmobile/downloads/msnmessenger/pocketpc.mspx

Hvis du skal/vil opgraderes hele systemet skal du tjekke på HPs side.
Hvis du har iPAQ 4150 er det http://h18007.www1.hp.com/support/files/HandheldiPAQ/us/locate/105_5918.html
Hvis du laver BIOS upgrade så husk at læs vejledningen GODT da det kan låse PDAen helt så du ikke selv kan få den til at funke mere.
Drivere er som det ellers er.
Avatar billede annikadk Nybegynder
17. november 2005 - 09:24 #2
nå ja, og hvis du ikke vil bruge MSN til det, så findes der programmer der kan bruge MSN, ICQ, Y! mm
Avatar billede cybermike Nybegynder
17. november 2005 - 10:28 #3
Kan du komme med nogle eksempler på programmer der kan køre ICQ og MSN på pocket pc'en?
Avatar billede annikadk Nybegynder
17. november 2005 - 10:36 #4
icq.com har en til ICQ.
Agile Messenger kan msn, icq, aol og yahoo http://www.agilemobile.com/downloads.html

Søgning efter ICQ på http://pocketpcfreewares.com/en/index.php giver også nogle programmer. iMOV bla.
Handango.com - PocketGear.com mm. vil også kunne give nogle. Både gratis og nogle der koster - alt efter temperament, muligheder og lyster.

Selv bruger jeg Agile, den er... okay - gider ikke have flere programmer til msn+ICQ åbne nemlig.
Avatar billede anlsoft Nybegynder
17. november 2005 - 11:29 #5
HUSK!!!!!!
Du må ikke bruge en bærbar pc til at opgradere med....
Avatar billede annikadk Nybegynder
17. november 2005 - 11:32 #6
anlsoft: DEN har jeg nu aldrig hørt før - hvad skulle årsagen til dette være?
Avatar billede anlsoft Nybegynder
17. november 2005 - 17:10 #7
Det er fordi at den kan slukke for diverse port for at spare strøm, og hvis den gør det smader den bare din Ipaq under overførsel, min lillebror ødelagde sin 3660.
Avatar billede annikadk Nybegynder
17. november 2005 - 17:17 #8
Det er i så fald en opsætning (hibernate, pauseskærm mm slår man da altid fra når man laver specielle ting) - selv vil jeg altid vælge den bærbare frem for stationær - netop pga. hvis strømmen ryger i hjemmet.
Avatar billede anlsoft Nybegynder
17. november 2005 - 17:17 #9
hvis det kun er små programmer sker der ikke noget, men hvis du vil køre en windows update på den, må du IKKE bruge en bærbar pc.
Avatar billede annikadk Nybegynder
17. november 2005 - 17:25 #10
Anlsoft: Jeg er meget uenig med dig i det, men det bliver vi ikke enige om.
Det har heller ikke noget videre med tråden at gøre, så over and out omkring det.
Avatar billede cybermike Nybegynder
18. november 2005 - 13:03 #11
Tror jeg proever agile...det lyder lovende...jeg dropper bare opdateringen...hvis jeg faar msn paa den behoever jeg ikke nye features.