Avatar billede hnto Nybegynder
17. november 2005 - 00:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SendKeys funktion

Jeg har en access Db som dagligt får tilført nye masterdata fra en anden Db. som sikkert bekendt har Access dte med at vokse gevaldigt når man redigerer i data, hvorfor jeg gerne vil lave en knap til brugeren hvor han kan lave en "compact & repair" funktion.

Jeg kan bare ikke få SendKeys til at virke via VBA på en knap.
Jeg har gjort følgende:
På en knap1 har jeg OnClick lagt følgende kode
SendKeys "%TDC"

Men det virker bare ikke ???

Nogen der har nogle gode ideer til en løsning...
Avatar billede hnto Nybegynder
17. november 2005 - 00:19 #1
Min fejl......

Jeg havde deaktiveret alle menuer ;-||||
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
17. november 2005 - 10:54 #2
Jeg har er VbScript der kan gøre det ellers:

Dim objAccess
Set objAccess = CreateObject("Access.Application.11")
objAccess.DbEngine.CompactDatabase "c:\test.mdb", "c:\compressed.mdb"
Set objAccess = Nothing

Jeg ved ikke hvordan den klarer det når databasen allerede er åben, men den kan køre "udefra" fx. fra en vbs-fil.
Avatar billede ktp Nybegynder
21. november 2005 - 15:43 #3
Hvorfor laver du ikke bare en komprimer når databasen lukkes?