Avatar billede inudyl Nybegynder
16. november 2005 - 18:29 Der er 6 kommentarer

Større max. mappeindhold?

3,75 GB virker til at være max. mine mapper kan indeholde.
Det giver lidt bøvl når jeg overspiller video fra mit camera til computeren, da den afbryder når mappen er fuld.
Kan jeg ændre mappestørrelsen

På forhånd tak for hjælp
Avatar billede plx Nybegynder
16. november 2005 - 18:32 #1
Under FAT32 kan filer max fylde 4GB. Her plejer løsnignen at være en konvertering til NTFS
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. november 2005 - 18:32 #2
Er du sikker på det ikke bare er fordi du ikke har plads på selve disken? Som udgangspunkt er der ikke sat kvotaer på mapper i XP, og der kan være lige så meget i en mappe som der er plads til på disken.
Avatar billede inudyl Nybegynder
16. november 2005 - 18:35 #3
Nej - der er masser af plads på harddisken der er en ekstern ting på ca. 300 Giga.
Kan jeg mon konvertere hele den eksterne HD til NTFS uden at ændre noget ved selve computeren .. ?
Avatar billede hcma Novice
16. november 2005 - 18:46 #4
ja du kan sagtens konvertere fra fat32 til ntfs uden tab af date  (hvis du gør det den anden vej rundt mister du derimod alt)
Åbn Startmenu og i Run (kør) skriv: cmd
I prompt vinduet skriv: CONVERT X: /FS:NTFS
Hvor X er dit drev med Windows XP og tryk så enter.
Hvis du så bliver spurgt om du vil afbryde forbindelse til andre drev så svar Nej
Så får du besked om at det ikke kan lade sig gøre fra Windows og ender med at blive spurgt om du vil konverterer ved næste genstart    (ja/nej)    svar Ja.
Og skriv exit og tryk enter
Avatar billede inudyl Nybegynder
16. november 2005 - 18:48 #5
Tak, det vil jeg straks forsøge.
Avatar billede janius Nybegynder
16. november 2005 - 20:49 #6
bør siges, at du efterfølgende ikke vil kunne tilgå dine data fra windows me, 98 og ældre klienter, men det er jo nok næppe nødvendigt . . .