Avatar billede msroemer Nybegynder
16. november 2005 - 15:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indsæt automatisk brugernavn når der logges på hjemmeside

Hej

Er der mon nogle der ved hvordan man får en hjemmeside til automatisk at indsætte brugernavn når der logges på den. Det er til Intranet og den skal hente oplysningerne fra navnet brugeren logger på med. Det kunne f.eks. være med teksten:
Velkommen %username%.

Jeg håber at der er en der lige ved det ;-))
Avatar billede hyperactive Nybegynder
16. november 2005 - 15:20 #1
Brug en cookie
Avatar billede msroemer Nybegynder
16. november 2005 - 15:39 #2
Lyder interessant. Kan du ikke fortælle lidt om hvordan jeg gør det?
Avatar billede msroemer Nybegynder
17. november 2005 - 15:35 #3
Jeg har selv fundet ud af at det ikke kan lade sig gøre. En cookie kan kun bruges vha javascript som henter oplysninger om en registreret bruger på eks. et website. Ikke til oplysninger om brugernavn i et windows miljø ;-)
Avatar billede foralias Praktikant
24. november 2005 - 15:24 #4
Det kan lade sig gøre.
Du skal ind i IIS og konfigurere det her.
Jeg mener du skal sætte directory security til windows authentication.
Så kan du trække ServerVariables("AUTH_USER") ud af systemet