Avatar billede rayat Nybegynder
15. november 2005 - 10:56 Der er 8 kommentarer

DirectX problemer, 3D acceleration not available

Hej Derude

Jeg nar nogle problemer med min nye IBM maskine, med ATI X300.

Jeg har lige installeret Win XP og opdateret alle div drivere, men det lader til jeg ikke kan afspille dvd'er eller afvikle 3d spil. Så jeg har været inde i DXDIAG og tjekke. Der kan jeg se under "DISPLAY" at jeg får følgende beskeder:

> DirectDraw Acceleration  not available
> Direct3D Accerleration    not available
> AGP Texture Acceleration  nor available

Og lidt længere nede skriver den:

> No problems found.
> To test DirectDraw functionality, click the "Test DirectDraw" button above.
> Direct3D functionality not available.  You should verify that the driver is a final version from the hardware manufacturer.

jeg kan godt sætte den til at teste Direct Draw og den kører det der halløj igennem som den skal, men skriver stadig "not available".

nogen der har nogen idéer? skal lige sige at der er DirectX9.0c på.
Avatar billede boxer Nybegynder
15. november 2005 - 11:21 #1
Har du hentet chipsæt pg grafikkortdriver fra IBMs HP?
http://www.ibm.com/products/finder/us/en/finders?pg=ddfinder
Avatar billede rayat Nybegynder
15. november 2005 - 11:49 #2
yes, INF update samt IBM's ATI dirver.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. november 2005 - 11:55 #3
under egenskaber for skærm/fanebladet indstillinger/ tryk på avanceret/tryk på fejlfinding fane bladet er der en bar der hedder hardwareaccelaration.
Står den på fuld ?
altså den markør du kan flytte på bar'en skal stå helt ude til højre.
Avatar billede rayat Nybegynder
15. november 2005 - 12:20 #4
yes hardware acceleration er på full
Avatar billede boxer Nybegynder
15. november 2005 - 15:21 #5
Er grafikdriveren hentet hos IBM eller ATI?
https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27

Hent og installer evt. DirectX 9c igen:
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx?url=/windows/directx/downloads/default.htm

Virker det ikke, kan du prøve at gå i enhedshåndtering og højreklikke på dit grafikkort. Vælg fjern og genstart.
Avatar billede rayat Nybegynder
15. november 2005 - 17:05 #6
de er hentet fra IBM side, dem inde på ATI's side vil ikke installeres på min comp. Jeg har hentet Dx9 igen og installeret. Stadig ingen bonus her.
Avatar billede rayat Nybegynder
15. november 2005 - 17:30 #7
bemærkede lige at inde i Dxdiag der kan den ikke se hvor meget hukommelse der er til gfx kortet. Den skriver:

Approx. total memory: n/a

Men går jeg der imod ind i screen properties -> advanced og kigger på adaptor så skriver den 64 MB som den skal.

det var lige til info hvis det hjælper nogen med at hjælpe mig.. heh
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. februar 2006 - 16:46 #8
Du mangler at lukke spørgsmålet.