Avatar billede kronsj Nybegynder
14. november 2005 - 14:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Access Applikation - get stocked

Jeg sidder med en .mdb-fil der skal rettes mht bl.a. nogle rapporter. Når jeg åbner den på med Access - starter der automatisk en access-applikation, hvor design-viewet blot er blevet til et runtime-vindue, med pæne formularer etc., men uden design-barer etc. Den spørger end ikke om login eller password.
Det tyder på at denne access-fil (der blot hedde "database.mdb") er en eller anden form for compileret access-applikation.
Hvordan decompilerer/åbner man en .mdb-fil
....ja hvordan compilerer/låser man i det hele taget en Access-applikation/database?
Databasen er i Access 2000 og jeg sidder selv med Access 2002

Thanks
Avatar billede terry Ekspert
14. november 2005 - 16:26 #1
try holding shift down when you open the dB.
Avatar billede terry Ekspert
14. november 2005 - 16:29 #2
compiled/decompiled Access databases arent the same as EXE files. You can make an MDE file from an MDB file which you could say is like a complied program (EXE) and the code is no longer accessible so it cant be changed. Once it is converte to an MDE you cant convert back to an MDB.
Avatar billede mortendj Nybegynder
15. november 2005 - 19:44 #3
Start med at konvetere databasen til en 2002 version under funktioner/Database ....

Når du compiler en database/ ændre en data til MDB - vil alle skrevne koder blive gemt for brugeren. Alle tabeller og forespørgsler kan ses fuldt af brugeren.
Skal du have login med både brugernavn og password, skal du lave en profil. Dette tror jeg ikke er muligt uden Access-Runtime version på masikinen. Du kan altid lave et password på filen under funktioner i menuen.

www.mrd-systemdata.dk
Avatar billede terry Ekspert
15. november 2005 - 20:32 #4
welcome to eksperten mrd. Just a comment to your answer.

"Når du compiler en database/ ændre en data til MDB - vil alle skrevne koder blive gemt for brugeren."

Are you sure your coorect in what you are saying here? Compiling a dB doesnt hide the code as far as I know. Dont you mean MDE?
Avatar billede terry Ekspert
15. november 2005 - 20:37 #5
It may be an idea as you are new to eksperten to tell you that having a link to your website in your answer isnt allowed.

http://www.eksperten.dk/regler.phtml (section 2.6)

Not that I'm that bothered, but admin may be.
Avatar billede terry Ekspert
22. november 2005 - 20:22 #6
thanks kronsj
Avatar billede kronsj Nybegynder
22. november 2005 - 20:24 #7
Hi Terry, sorry it took some time to give you the points. It seems you do read danish, so I write my final comment in danish :
Jeg tror jeg sad ikke og kunne se skoven for bare træer.
Tak for en hurtig hjælp den dag.
Avatar billede terry Ekspert
23. november 2005 - 12:00 #8
Hi kronsj. Yes I do read danish, just too lazy (takes too long) to write too.

have a good day :o)