Avatar billede diensdal Nybegynder
14. november 2005 - 11:58 Der er 4 kommentarer

TCP virker ikke (tror jeg)

For ca to måneder fik jeg leveret Webspeed fra TDC(kabel tv internet). Da jeg dog fik modemet i hånden opdagede jeg at man kun kunne tilslutte en PC adgangen. Vis det var ønsket at kunne tilslutte en ekstra PC til internetet så krævede TDC en 50'er mere om måndeden. Det gad jeg ikke så jeg tog ud og købte en 4 port IP Router fra TekComm. Siden jeg har to netværks kort i min stationære computer, kunne jeg registrere mig hos TDC med det ene og så give routeren dens MAC addresse. Tilsluttede routeren til Kabelmodemet og brugte så det andet netværks kort fra min stationære computer.
Virkede okay, indtil i går.

Pludseligt gik internetted død for mig. Jeg trak så strøm stikket på modemet og routeren, dette hjælper normalt på det, dog denne gang blev interneted nede.
Slukkede computeren trak strømmen atter engang på alt udstyr lod det hvile lidt og genstartede. Stadigvæk dødt.
Checkede om jeg fik tildelt den rigtig IP og det lod til at være okay.
Tilsluttede min Bærebar computer som jeg ikke altid har på. Samme problem: IP blev tildelt korrekt dog igen adgang til hjemmesider.
Prøvede at pinge mine computer i netværket og det virkede fint. Prøvede at lave noget fildeling, virkede fint.

Jeg fjernede routeren så og tilsluttede min stationære computer direkte til modemet. Nu virkede internetted igen.
Så jeg tænkte måske var der gået koks i routeren. Så jeg indlæste factory settings og satte routeren atter igen sådan som den var før. Uden held dog.

Jeg startede med at scanne med AVG 7.0 og Lavasoft Ad-ware for virus og trojanske heste. Der blev også fundet nogle. Jeg prøvede at fjerne dem, men kan ikke sige med sikkerhed om det lykkes.

Sært nok virker Skype som jeg tror bygger på UDP.Så jeg har ikke mistet fuldstændigt mit internet dog kun TCP/HTTP.

Her er en HJT log:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 11:38:40, on 14-11-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Apache Group\Apache2\bin\Apache.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Program Files\Apache Group\Apache2\bin\Apache.exe
C:\mysql\bin\mysqld-nt.exe
C:\Program Files\Common Files\Stardock\SDMCP.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\PROGRAM FILES\ATI TECHNOLOGIES\ATI CONTROL PANEL\ATIPTAXX.EXE
C:\Program Files\Santa Cruz Networks\Festoon\Festoon.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Apache Group\Apache2\bin\ApacheMonitor.exe
C:\mysql\bin\winmysqladmin.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\HJT\HijackThis.exe

O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\PROGRAM FILES\ATI TECHNOLOGIES\ATI CONTROL PANEL\ATIPTAXX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Festoon] C:\Program Files\Santa Cruz Networks\Festoon\Festoon.exe /BOOT
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: ObjectDock Plus.lnk = C:\Program Files\Stardock\ObjectDock\ObjectDock.exe
O4 - Startup: WinMySQLadmin.lnk = C:\mysql\bin\winmysqladmin.exe
O4 - Global Startup: Monitor Apache Servers.lnk = C:\Program Files\Apache Group\Apache2\bin\ApacheMonitor.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\system32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\system32\msjava.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O15 - Trusted Zone: http://*.sputnik.dk
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://software-dl.real.com/08f04d60fc084c01dd05/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://zone.msn.com/binFramework/v10/ZIntro.cab34246.cab
O16 - DPF: {E5D419D6-A846-4514-9FAD-97E826C84822} (HeartbeatCtl Class) - http://fdl.msn.com/zone/datafiles/heartbeat.cab
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/vso/en-us/tools/mcfscan/2,0,0,4549/mcfscan.cab
O18 - Protocol: Festoon - (no CLSID) - (no file)
O18 - Protocol: vskype - (no CLSID) - (no file)
O20 - Winlogon Notify: MCPClient - C:\Program Files\Common Files\Stardock\mcpstub.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Apache2 - Unknown owner - C:\Program Files\Apache Group\Apache2\bin\Apache.exe" -k runservice (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: MySql - Unknown owner - C:/mysql/bin/mysqld-nt.exe

Kunne det tænkes at routeren er futted af? Er der noget at gøre ved dette? Load ny firmware ind? Vis ja hvor kunne man finde sådan noget? TekComm er ikke særlig imødekommende med support :/

PC specificationer:
Shuttle barebone: SB62G2
Netværkkort onboard:
Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC(bruger dens MAC for routeren)
Intel(R) PRO/100 VE

Pentium 4, 2.6GHz Hyperthread
1 GByte RAM
Avatar billede diensdal Nybegynder
14. november 2005 - 12:05 #1
Jeg glemte lige at nævne at jeg læste på internetted at der var nogle virus/orme trojanske heste der kunne ændre på Winsocket. Så jeg downloadede og kørte et program som heder WinsockXPFix. Det har dog heller ikke hjulpet.

I eventloggen har jeg nogle warnings og errors:
Errors:
The IP address lease 80.xx.x.xx5 for the Network Card with network address 00xxxxxxxxxx has been denied by the DHCP server 0.0.0.0 (The DHCP Server sent a DHCPNACK message).
Warning:
TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts.
Avatar billede diensdal Nybegynder
14. november 2005 - 12:26 #2
Jeg kan ikke komme i tank om flere detaljier som jeg kan poste her. Men vis der er noget uklart eller noget der mangler så sig venligst til :)
Jeg er ikke sikker på hvor komplekst dette problem er så jeg gav den kun 60 points måske er det mere værd?

Men vis nogen bare kunne se på det og give et bud på hvad der kunne gøres så er jeg ellerede taknemmeligt.
Vis det kan undgås så vil jeg helst slippe for at købe en ny router vis det ikke er problemet ;)
Avatar billede diensdal Nybegynder
14. november 2005 - 13:19 #3
Hmm, jeg har lige prøvet noget nyt: Jeg så at min ad-ware program var noget forældet så jeg downloaded en ny version og kørte denne. Den fandt omkring 110 objects blandt andet SahAgent. Jeg fjerne alle disse og genstartede computeren, tilsluttede Routeren igen som mellem led mellem modem og pc. Det lader til at virke nu.

For en sikker heds skyld poster jeg lige en ny HJK lgo her:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:18:50, on 14-11-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Stardock\SDMCP.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Apache Group\Apache2\bin\Apache.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\Program Files\Apache Group\Apache2\bin\Apache.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\mysql\bin\mysqld-nt.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\PROGRAM FILES\ATI TECHNOLOGIES\ATI CONTROL PANEL\ATIPTAXX.EXE
C:\Program Files\Santa Cruz Networks\Festoon\Festoon.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Apache Group\Apache2\bin\ApacheMonitor.exe
C:\mysql\bin\winmysqladmin.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\HJT\HijackThis.exe

O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_04\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\PROGRAM FILES\ATI TECHNOLOGIES\ATI CONTROL PANEL\ATIPTAXX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Festoon] C:\Program Files\Santa Cruz Networks\Festoon\Festoon.exe /BOOT
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: ObjectDock Plus.lnk = C:\Program Files\Stardock\ObjectDock\ObjectDock.exe
O4 - Startup: WinMySQLadmin.lnk = C:\mysql\bin\winmysqladmin.exe
O4 - Global Startup: Monitor Apache Servers.lnk = C:\Program Files\Apache Group\Apache2\bin\ApacheMonitor.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\system32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\system32\msjava.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O15 - Trusted Zone: http://*.sputnik.dk
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {56336BCB-3D8A-11D6-A00B-0050DA18DE71} (RdxIE Class) - http://software-dl.real.com/08f04d60fc084c01dd05/netzip/RdxIE601.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://zone.msn.com/binFramework/v10/ZIntro.cab34246.cab
O16 - DPF: {E5D419D6-A846-4514-9FAD-97E826C84822} (HeartbeatCtl Class) - http://fdl.msn.com/zone/datafiles/heartbeat.cab
O16 - DPF: {EF791A6B-FC12-4C68-99EF-FB9E207A39E6} (McFreeScan Class) - http://download.mcafee.com/molbin/iss-loc/vso/en-us/tools/mcfscan/2,0,0,4549/mcfscan.cab
O18 - Protocol: Festoon - (no CLSID) - (no file)
O18 - Protocol: vskype - (no CLSID) - (no file)
O20 - Winlogon Notify: MCPClient - C:\Program Files\Common Files\Stardock\mcpstub.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Apache2 - Unknown owner - C:\Program Files\Apache Group\Apache2\bin\Apache.exe" -k runservice (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: MySql - Unknown owner - C:/mysql/bin/mysqld-nt.exe

Vis i skulle se noget der virker mistænkeligt så er i velkomme til at pege på det :)
Avatar billede kenp Novice
15. november 2005 - 09:29 #4
Tror du skal prøve i sikkerhedskategorien i stedet for.. de rer det mere dem som har forstand på logfiler.