Avatar billede car11 Nybegynder
13. november 2005 - 19:12 Der er 7 kommentarer

Afinstallere windows 2000

Jeg har både windows 2000 og Windows Xp installeret på samme computer (ved en fejl). Hvordan sletter jeg windows 2000 systemet ? (eller formatere hele C-drevet; jeg har prøvet med en boot disk ved opstart og ved a:/ at skrive format c:, men denne kommando er ubekendt.
hvad gør jeg ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. november 2005 - 19:18 #1
Det gør du under indstallationen ved, at slette partitionen og oprenne den igen, så formateres automatisk.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2005 - 19:47 #2
Slet den linie i c:\boot.ini der omhandler win2000 og lad det være godt indtil du alligevel engang skal formatere dyret
Avatar billede car11 Nybegynder
16. november 2005 - 15:17 #3
jeg har brug for lidt mere detaljeret hjælp. Ved installation af windows xp kommer der ikke noget frem med at formatere osv. Jeg vil gerne formatere dyret og starte på en frisk.
Avatar billede peet49 Nybegynder
16. november 2005 - 15:45 #4
Det første billede om repair, springer du over, trykker F8 for at acceptere m...., derefter kommer der et nyt billede, der trykker du ESC, trykker L for, at slette og O for, at oprette en partition, derefter formateres automatisk.
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 12:49 #5
Har du stadig problemer ??
Avatar billede car11 Nybegynder
03. december 2005 - 10:26 #6
den er klaret, tak. jeg skulle bare lidt længere ind i installationen før formateringen foretages. Tak alle sammen.
Avatar billede peet49 Nybegynder
03. december 2005 - 10:28 #7
Selv tak-husk at lukke.