Avatar billede topp75 Nybegynder
13. november 2005 - 12:10 Der er 13 kommentarer

Problemer med core.dll ved spil installation

Hej,

Jeg har lige fået spillet "black and white 2", da jeg prøvede at installere det blev jeg ved med at ryge ind i installeringsprocessen for et i forvejen installeret spil UT2004. Derfor afinstallerede jeg det og prøvede at installere BW2 igen. Denne gang kom maskinen op og med en critical error besked "Installer failed to find file System\Core.dll (..\System\Core.dll)". Prøvede at installere UT2004 igen, så går den stadig igennem UT2004's opstartemenu og hvis jeg siger installer kommer "core.dll" fejlmeldingen op igen.

Siden fejlen opstod første gang har jeg også oplevet det ved installation af "Warhammer 40000 Dawn Of War Full", men har installeret andre spil uden problemer.

Jeg søgte maskinen igennem og filen eksisterede ikke. Derfor fandt jeg den på nettet. Jeg har lagt den i Windows\System - men problemet er stadig det samme. Herefter prøvede jeg at installere "war of the ring" og får fuldstændigt samme fejlmelding.

Jeg har kørt fuld fejlmeldingsscan med følgende programmer RegistryFix, PCRescue v3.0, PcBugDoctor, Registry Mechanic, Norton SystemWorks 2005 og intet har hjulpet.

Jeg har også kørt en "SFC /scannow" og genoprettet oprindelige windowsfiler - heller ikke noget resultat.

Jeg kører med Win XP på en næsten helt ny PC - hvad skal jeg gøre.

Alt hjælp tages imod med dyb taknemmelighed - på forhånd tak

Har fået at vide at core.dll ikke er en XP fil, hvilket gør det endnu mere underligt.

Mvh. Christian Topp
Avatar billede hcma Novice
13. november 2005 - 12:23 #1
er core.dll ikke en del af real player ?
Avatar billede boxer Nybegynder
13. november 2005 - 13:02 #2
Smut forbi windows update og hent alle opdateringerne.
Avatar billede gratis Nybegynder
13. november 2005 - 13:33 #3
Avatar billede gratis Nybegynder
13. november 2005 - 13:42 #4
catbody> ka se du osse har ret ;) http://www.auditmypc.com/process/core.asp her er fejlen i forbindelse med ut2003 , http://www.cdrom-guide.com/forums/archive/index.php/t-202539.html , jeg ka ikke rigtigt finde någet omkring det når det handler om Black and White 2...
Avatar billede pixar13 Nybegynder
13. november 2005 - 16:28 #5
Avatar billede topp75 Nybegynder
13. november 2005 - 18:43 #6
Mangler jo ikke filen, har den. Windows har hele tiden været fuldt opdateret. Prøvede at installere real player for at se om det ændrede noget - det gjorde det ikke.

Mht. at "gratis" ikke kan finde noget om black and white, tror jeg det er underordnet. For hvis 3 forskellige uafhængige installationer giver samme fejl, må det være noget mere grundlæggende.

Mvh. Christian
Avatar billede topp75 Nybegynder
14. november 2005 - 21:29 #7
Det er bare et sted hvor filen kan downloades...
Avatar billede topp75 Nybegynder
22. november 2005 - 19:36 #8
Har prøvet at installere en steamet Win XP SP 2, det hjælper heller ikke....
Avatar billede boxer Nybegynder
22. november 2005 - 20:42 #9
Hent Regsupreme 1.3 herfra:
http://www.macecraft.com/downloads/
Vejledning:
http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/regsupreme.htm

Det kan jo være at en oprydning af Reg. databasen vil hjælpe.
Avatar billede topp75 Nybegynder
28. november 2005 - 21:35 #10
Som du også kan se ovenfor, så har jeg allerede kørt en hel stabel af reg. base oprydningsprogrammer også inklusiv det du anbefaler.

Har også siden sidst reinstalleret windows, også uden held. Er sku' ved at være træt af det her - håber virkelig nogen kan hjælpe mig...
Avatar billede gratis Nybegynder
28. november 2005 - 23:21 #11
da spørgsmålet er 16 dage gammelt, vil jeg foreslå at du lukker det ( ta selv point ) og opretter det igen for at få friske bud på hvordan det kan løses, jeg har desværre ingen bud på det :/
Avatar billede topp75 Nybegynder
17. december 2005 - 13:37 #12
Hvordan lukker jeg et spørgsmål?
Avatar billede hcma Novice
17. december 2005 - 13:40 #13
først lægger du et svar (og det har du jo allerede gjort), så hopper du ned til venstre, marker dit navn og tryk så på accepter