Avatar billede peque Nybegynder
12. november 2005 - 19:26 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Resin og Apache - hvordan

Jeg er ved at sætte en webserver op herhjemme, har installeret Apache og det kører fint. Men vil gerne have resin til at håndtere mine .jsp filer? hvordan gøres dette - har fulgt 5 forskellige manualer fundet på nettet, Men det virker bare ikke - og nu har jeg hørt fra andre at de har samme problem... Så nu mangler jeg et klogt hoved til at hjælpe mig med dette problem. Gerne på en meget udførlig forklaring, da dette efterhånden pisser mig alvorligt af det ikke virker..
Min Konfiguration:
Arch Linux 0.7
Apache-2.0.55-1
Resin 3.0.14
java 1.05

Begge er egentligt installeret, men hvilke filer er det der skal ændres og hvor til hvad ??

Håber på et godt svar
Avatar billede peque Nybegynder
12. november 2005 - 19:29 #1
Jeg har så også installeret MySQL. For at dette kan ladre sig gøre sammen med, skal man da lave nogle specielle ændringer i Apache ? For i bund og grund kører min database fint og virker efter hensigten
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2005 - 19:32 #2
første spørgsmål: har du brug for at have Apache foran Resin ?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2005 - 19:33 #3
jeg formoder at du mener Java 1.5.0

du skal ikke rette noget i Apache for at bruge MySQL fra JSP
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2005 - 19:37 #4
Har du fulgt http://www.caucho.com/resin-3.0/install/cse-apache.xtp ?

og hvad skete der ?
Avatar billede peque Nybegynder
12. november 2005 - 20:05 #5
Jamen der sker egentlig ikke rigtigt noget... Kan se mine html filer, og den viser mine .jsp filer... Men ikke selve jsp... 2+2 = <% 2+2 %> vises bare som 2+2=
Intet jsp kode kommer frem der

Jeg har også prøvet den, idet det er derfra resin er udgivet...
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2005 - 20:08 #6
der er ikke

<% 2+2 %>

men

<%= 2+2 %>
Avatar billede peque Nybegynder
12. november 2005 - 20:17 #7
Jamen det var en stavefejl. (damn jeg har bakset med det i 5dage) er ved at være rimeligt frustreret... Men det er ikke der fejlen ligger
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2005 - 20:19 #8
ingen fejl besked

<%= 2+2 %> bliver til ingenting

også i Show Source

?
Avatar billede peque Nybegynder
12. november 2005 - 20:33 #9
I show source kan jeg godt se den... Men ikke andre steder
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2005 - 20:39 #10
hvad har du i httpd.conf og hvilken URL tester du med ?
Avatar billede peque Nybegynder
12. november 2005 - 20:46 #11
Jeg har ikke ændret andet i httpd.conf end hvilken mappe den skal finde filerne i
/home/httpd/hdocs til /sites/docs

Og så tester jeg på serverens ip:80
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2005 - 20:48 #12
Avatar billede peque Nybegynder
12. november 2005 - 20:52 #13
Den står i i forvejen ????
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2005 - 23:27 #14
Resin var allerede lagt ind i din httpd.conf

med ResinConfigServer ?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. november 2005 - 23:27 #15
og hvad URL tester du med ?
Avatar billede peque Nybegynder
13. november 2005 - 07:23 #16
Jamen den loader module caucho_so efter jeg har kørt ./configure --with-apxs  Så er den configureret i httpd.conf.... Og så tester jeg med serverens ip:80, idet den gerne skulle tage de filer, der ligger i det bibliotek både apache og resin står til.
Men det vil den ikke. resin starter fint på 8080, men det skulle vel kunne køre sådan så de filer jeg lægger i sites/docs  uanset om det er html eller jsp filer skulle de vises rigtigt

Eller tager jeg helt fejl af dette ???? Kan man ikke lave det sådanne så den rod mappe man har for hver site, er underordnet om det er html eller jsp???
Avatar billede peque Nybegynder
13. november 2005 - 08:14 #17
Jeg er godt nok blevet træt af det ikke fungerer... Kan man ikke tage det helt forfra (hvis du gider - gir gerne flere point) totalt fra bunden af og stille og roligt tager den hen af vejen, for det er vel også svært for dig at se det her
Avatar billede peque Nybegynder
06. maj 2006 - 19:19 #18
Tja - startedse helt forfra med de nyeste opdateringer - bang lige igennem.

lukker