Avatar billede tblaster Nybegynder
12. november 2005 - 12:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ASP video komponent

Hejsa

Jeg skal til at lege lidt med video filer og vil gerne have en kode eller asp komponent der gør at man via webserveren kan få en miniareture af billeder i filmstumpen til et bestemt tidspunkt. Eks. efter 5, 10 og 30 sekunder. Og når man så trykker på miniareturen så skal den gerne starte videoen til det tidspunkt, eks. 10 sekunder inde i klippet. Et eksempel på hvad jeg mener kan ses på googles video sektion (http://video.google.com/videoplay?docid=-6130323179973014685)

Desuden skal komponenten gerne kunne hente info om størrelse på filmen, bitrate og ligende ting. Komponenten skal gerne kunne håndter de mest gængse videotyper.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
12. november 2005 - 13:48 #1
tror den bliver svær...

Men prøv se her, kan måske lede dig den rigtige vej

http://www.aspin.com/home/components/multimed
Avatar billede tblaster Nybegynder
10. december 2005 - 12:19 #2
Jeg har fundet frem til Aurigmas Media Processor. Den kan håndter følgende:
Loading frames from different video formats (AVI, ASF, MPEG, MOV, FLC, MPV, Macromedia Flash)

Er der nogen der kender til en komponent der også kan håndter wmv filer? Eller ved i om ovenstående også kan dette?
Avatar billede tblaster Nybegynder
17. juni 2006 - 21:37 #3
Lukker ...
Avatar billede ttopholm Nybegynder
17. juni 2006 - 23:01 #4
Hvad fandt du af, så vi andre også kan blive klogere ;-)
Avatar billede tblaster Nybegynder
18. juni 2006 - 09:15 #5
Jeg har installeret Aurigma Media Processor og den håndter også wmv. Lige nu har jeg dog lidt problemer med at få den til at lave screenshots af avi filer men det har vist noget med en manglende codec at gøre.