Avatar billede jhjorsal Mester
10. november 2005 - 22:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Movie maker .avi til et eller andet der kan være på en dvd

Jeg er stadig lidt i tvivl omkring de .avi filer jeg kan få genereret via Movie maker. Jeg har lige lavet en på ca 14Gb (en lille time) hvordan får jeg den over på en dvd så svigermor og andre kan se den på deres dvd afspiller.
Og hvis der en en der gider forklare mig lidt om de forskellige film fil formater og hvad man bruger til hvad, jeg troede foreksempel at .avi filer kunne læses af min dvd afspiller, men det har jeg nu ladet mig fortælle at det kan de ikke, og hvordan kan man få proppet en hel spillefilm ned på en 4,7Gb disk når min 60 minutters film fylder 14Gb
Avatar billede miss-g Seniormester
10. november 2005 - 23:07 #1
En dvd afspiller skal have mpeg filer - som kan være formatet VCD (svarer til VHS kvalitet), SVCD (en lidt bredre kvalitet) og DVD (digital bedste kvalitet).

Læs en masse her og der er også en vejledning på hvordan du laver din avi film om til DVD.

Nogle nyere dvd afspillere kan klare avi (divx), men det er ikke så udbredt endnu mig bekendt.

http://www.abmedia.dk/video/dvdguide.htm
Avatar billede sexy_dude Nybegynder
10. november 2005 - 23:09 #2
Du skal bruge DVDSanta det er et fint lille program der laver alle filer om til dvd og det virker jeg har lavet en del dvd'er med det....
Avatar billede sexy_dude Nybegynder
10. november 2005 - 23:13 #3
Og du skal sørge for at dine codecs er opdateret...

her er et link..  http://sourceforge.net/projects/gordianknot

det burde at virke:-)
Avatar billede jhjorsal Mester
14. november 2005 - 20:52 #4
Miss g tak for den fine kommentar det meste kunne jeg bruge og jeg er kommet videre, læg et svar
Avatar billede miss-g Seniormester
16. november 2005 - 11:36 #5
Oki ;-)