Avatar billede kurtspurt Nybegynder
08. november 2005 - 13:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

XML ændre teksten på en node

Hej.

i c# - Hvis jeg har en node (her "a" noden) der høre til et xmlDocument hvordan ændre jeg så den tekst der er inden i

fx hvis

<root>
<a></a>
<b>
<c />
</b>
</root>

skal ændres til

<root>
<a>
demo
</a>
<b>
<c />
</b>
</root>
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2005 - 14:41 #1
Du vælger noden, går jeg ud fra du ved hvordan, og anvender så innerText property.
Avatar billede kurtspurt Nybegynder
08. november 2005 - 15:33 #2
Det var lige det :)

smid et svar
Avatar billede kurtspurt Nybegynder
09. november 2005 - 02:29 #3
Hov

hvis jeg ændre A's innertext til test2 i
<root>
<a>
test1
<b>
noget
</b>
</a>
</root>

bliver det til

<root>
<a>
test2
</a>
</root>

Jeg fjerner altså hele indholder. Jeg jeg gerne vil er udelukkende at ændre teksten der ikke er i nye noder så resultatet altså bliver

<root>
<a>
test2
<b>
noget
</b>
</a>
</root>
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2005 - 06:12 #4
Havde ikke lige checket din struktur. Det er lidt et størrer problem når du holder tekst-noder sammen med andre element-noder. I såfald bliver du nød til at vælge tekst-noderne i element-a's childNodes-collection og så ændre value på dem. Hvis du vil gøre det hele i tekst så kan du anvende innerXML.
Avatar billede kurtspurt Nybegynder
16. november 2005 - 18:43 #5
Tak. lig et svar
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2005 - 07:19 #6
svar;)