Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
08. november 2005 - 10:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Backup på netværk

Jeg har 3 PC'er på et netværk, og på min arbejdsstation har jeg en ekstern harddisk til backup.

Jeg vil gerne kunne tage backup af udvalgte filer på de 3 PC'er i netværket fra PC 1.

Jeg prøvede Stone's KopiKontrol men den kan ikke tage backup over netværk, men kun på den PC det er installeret på.

Kender i et godt backup program der kan tage backup på et netværk fra en PC, og til rimelige penge (Eller freeware)?
Avatar billede leif Seniormester
08. november 2005 - 10:08 #1
Veritas Backup Exec eller ArcServe er nogen af de mere professionelle.
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
08. november 2005 - 11:34 #2
Findes der andre?
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
09. november 2005 - 15:17 #3
Jeg må holde mig til Stones kopi kontrol, og så lave en backup på hver enkel PC, og derefter kopiere backup'en over på den eksterne HD.
Avatar billede geffen Nybegynder
18. november 2005 - 13:26 #4
Jeg bruger et lille dos program ved navn RoboCopy.exe til det, det kan du sætte op ved hjælp af en .bat fil, det kan sættes op til at kører på et bestemt tidspunkt på hver enkelte PC eller dele mapperne/filer på PC 2 of 3 og kører RoboCopy på PC 1.

Meget simplet program hvis du kender lidt til dos kommandoer og .bat filer.

Hvor jeg fik det kan jeg desværrer ikke huske, men jeg ved mange servere administratorer har det i baglommen så det skulle ikke være svært at find.
Avatar billede geffen Nybegynder
18. november 2005 - 13:30 #5
men jeg tror egentlig godt du kan få stones til at virke, men det kræver at du på PC 1 drev-tilkobler de delte mapper fra PC 2 og 3, så stones kan se mapper/filer som et lokal drev på PC 1
Avatar billede geffen Nybegynder
18. november 2005 - 13:37 #6
Læse mere om og download af Robocopy
http://www.ss64.com/nt/robocopy.html
Avatar billede larsbachmanndk Nybegynder
25. november 2005 - 14:30 #7
Robocopy kan jeg desværre ikke bruge til noget, der skal være en grafisk brugerflade.
Jeg fortsætter med KopiKontrol og lukker spm. tak for hjælpen aligevel