Avatar billede maabjerg Nybegynder
07. november 2005 - 18:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Pureftpd på min debian woody server

Hejsa eksperter

Jeg har nu i lang tid forsøgt at ligge Pureftpd ind på serveren, men når jeg kommer til at configure den, melder den fejl... fejlen er at den siger den mangler en C Compiler eller noget i den retning..

Nogen der kan hjælpe mig?

Håber jeg meget på

På forhånd tak :)

Med venlig hilsen
Steffen Maabjerg
Avatar billede maabjerg Nybegynder
07. november 2005 - 18:27 #1
håber virkeligt nogen kan hjælpe
Avatar billede pidgeot Nybegynder
07. november 2005 - 18:30 #2
Ganske enkelt, du skal installere GCC. Mener kommandoen på en Debian er

apt-get gcc

men det er noget tid siden jeg har brugt en Debian-baseret Linux, så muligt jeg ikke lige husker rigtigt.
Avatar billede maabjerg Nybegynder
08. november 2005 - 16:25 #3
det har jeg installeret nu, men kommer stadig med den fejl.. her er det den skriver:

pingu:/usr/local/src/pure-ftpd-1.0.13a# ./configure --with-altlog --with-cookie --with-diraliases --with-ftpwho --with-language=danish --with-puredb --with-quotas --with-welcomemsg
checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
checking whether build environment is sane... yes
checking for gawk... no
checking for mawk... mawk
checking whether make sets ${MAKE}... no
checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
checking for ranlib... ranlib
checking for gcc... gcc
checking for C compiler default output... configure: error: C compiler cannot create executables
check `config.log' for details.
pingu:/usr/local/src/pure-ftpd-1.0.13a#
Avatar billede maabjerg Nybegynder
05. december 2005 - 21:59 #4
hmm.. intet svar.. lukker.