Avatar billede jgkl Nybegynder
07. november 2005 - 15:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cisco VPN igennem D-link DI824Vup

Hej Derude..

På arbejde har vi en Cisco Pix Firewall, hvor vi skal bruge cisco´s software for at komme igennem.

Hjemme har jeg en D-link DI824Vup.

Mit problem består i at jeg fint kan logge på Cisco pix med software og få en ip adresse, fra firmaet, men jeg kan ikke pinge noget på netværket.

Jeg har testet fra venner og bekendtes netværk og her er ingen problemer....

Er der nogen der har en ide hvad dette kan være... jeg har tillige prøvet med en anden router og det fungere udemærket. Men vil helst ikke af med min Router/wireless/printserver....

Hilsen Jgkl
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. november 2005 - 15:42 #1
Jeg er ikke helt sikker her, men!!

Cisco har en properitær VPN løsning, der bl.a. kræver at man bruger ciscos egen VPN klient. Denne løsning, pakker den normale VPN trafik ind i et Cisco lag, bl.a. for at håndtere problemer med NAT. Jeg har meget svært ved at forestille mig vhordan det skulle kunng gøres gennem D-link udstyr. Jeg vil dog ikke helt skråsikkert afvise atdet kan gøres, men!!!!
Avatar billede jgkl Nybegynder
07. november 2005 - 15:44 #2
Det skal siges at når jeg besøger in far som har en D-link DI624+ fúngere det også uden problemer
Avatar billede tmsound Nybegynder
08. november 2005 - 12:14 #3
Jeg mener du inde i dit webinterface til din router kan sætte den op til at kunne køre VPN-tunnel. Det vil sige den bare så snart den ser noget vpn køre det lige igennem. Min dlink 614+ skal ihvertfald lige sættes op til det.
Det er bare et lille hak der skal sættes.

MVH
Morten
Avatar billede jgkl Nybegynder
08. november 2005 - 12:48 #4
Jeg kan fint forbinde til VPN forbindelsen, men ikke få noget data igennem, det er det der reeelt er mit problem...
Avatar billede svindler Nybegynder
18. november 2005 - 14:04 #5
Har du det samme ip-net i routeren hjemme hos dig selv, som I har i firmaet, f.eks 10.0.0.0/255.0.0.0? Så kan det være problemet, da din maskine så ikke kan kende forskel på de to 10.-netværk.
De fleste routere bruger normalt 192.168.0.0/255.255.255.0 eller 192.168.1.0/255.255.255.0, men jeg er stødt på enkelte, der har stået til 10.0.0.0/255.0.0.0 og for den sags skyld også flere andre varianter.
Avatar billede jgkl Nybegynder
18. november 2005 - 14:08 #6
Jeg har ikke samme net hjemme som i firmaet....
Avatar billede jgkl Nybegynder
11. januar 2006 - 10:20 #7
Problemet er løst med den seneste firmware opdatering