Avatar billede ace22 Nybegynder
05. november 2005 - 17:33 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

kan ikke komme på nettet

Hej
Min storesøster har problemer med at komme på nettet, vi tror at det er virus men hendes virus program kan ikke finde noget:(

Jeg har lavet den her hijack fil

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 17:30:08, on 05-11-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\windows\System32\smss.exe
C:\windows\system32\winlogon.exe
C:\windows\system32\services.exe
C:\windows\system32\lsass.exe
C:\windows\system32\svchost.exe
C:\windows\System32\svchost.exe
C:\windows\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\CTSvcCDA.EXE
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\windows\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\windows\System32\svchost.exe
C:\windows\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\PmProxy.exe
C:\windows\LTSMMSG.exe
C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
C:\windows\system32\TPWRTRAY.EXE
C:\windows\system32\TFNF5.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\TouchED\TouchED.Exe
C:\windows\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apntex.exe
C:\Programmer\Wireless LAN Utility\SiWake.exe
C:\Programmer\WinRAR\WinRAR.exe
C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Dokumenter\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PmProxy] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\PmProxy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LTSMMSG] LTSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [00THotkey] C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [000StTHK] 000StTHK.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Tpwrtray] TPWRTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TFNF5] TFNF5.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TouchED] C:\Programmer\TOSHIBA\TouchED\TouchED.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [auto__hloader__key] C:\windows\system32\hloader_exe.exe
O4 - HKLM\..\Run: [auto__antiav__key] C:\windows\system32\antiav_exe.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\windows\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [auto__hloader__key] C:\windows\system32\hloader_exe.exe
O4 - HKCU\..\Run: [auto__antiav__key] C:\windows\system32\antiav_exe.exe
O4 - Global Startup: SiWake.lnk = C:\Programmer\Wireless LAN Utility\SiWake.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'c:\windows\system32\vetredir.dll' missing
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{2DAB7E9B-5014-4A35-B3AB-6D2330CEA708}: NameServer = 194.239.134.83,193.162.153.164
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\windows\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\System32\CTSvcCDA.EXE
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: VET Message Service (VETMSGNT) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\VetMsg.exe

MVH

Andreas
Avatar billede arlet Juniormester
05. november 2005 - 17:38 #1
Tjekker den nu
Avatar billede arlet Juniormester
05. november 2005 - 17:42 #2
Du skal hente og køre Lspfix http://www.cexx.org/LSPFix.exe , starte det, klik til fuld skærm, markere I know what I am doing og klikke på finish, genstart (så skulle du have internettet igen)

Ewido skal du downloade her: http://www.ewido.net/en/download/ ( Vi skal bruge den senere)
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet.

Dr.Web skal du downloade her:ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [auto__hloader__key] C:\windows\system32\hloader_exe.exe
O4 - HKLM\..\Run: [auto__antiav__key] C:\windows\system32\antiav_exe.exe
O4 - HKCU\..\Run: [auto__hloader__key] C:\windows\system32\hloader_exe.exe
O4 - HKCU\..\Run: [auto__antiav__key] C:\windows\system32\antiav_exe.exe

O10 - Broken Internet access because of LSP provider 'c:\windows\system32\vetredir.dll' missing

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

------------------------------

Hent denne bats fil og kør den :
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
den sletter alt i din temp mappe.

------------------------------

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)
Find og slet disse manuelt :

C:\windows\system32\antiav_exe.exe
C:\windows\system32\hloader_exe.exe

-----------------------------

Stadig i fejlsikret:
Kør en fuld scanning med Dr.Web den starter med en hurtig hukommelsesscan, herefter når den er færdig, skal du markere dine drev, og så trykke på den lille grønne mand nede til højre.

Klik så på Start->Søg, find filen drweb32w.log kopier det nederste af teksten herind, startende med: Total session statistics

-------------------------------

Stadig i fejlsikret:
Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og gemmer rapporten.

Så genstarter du computeren normalt og laver en ny hijackthis log, som du lægger herind sammen med reporten fra Ewido
Avatar billede ace22 Nybegynder
05. november 2005 - 17:53 #3
er gået igang med at downloade filerne... de har bare ikke verdens hurtigest forbindelse:)
Avatar billede arlet Juniormester
05. november 2005 - 18:01 #4
Er i kommet på nettet??
Avatar billede ace22 Nybegynder
05. november 2005 - 18:17 #5
ja vi er kommet på nettet så nu er vi igan med Dr.Web
Avatar billede ace22 Nybegynder
05. november 2005 - 19:02 #6
Total session statistics
=============================================================================
Objects scanned: 58192
Infected objects found: 5
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 3
Adware programs found: 0
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 5
Objects renamed: 3
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 609 Kb/s
Scan time: 00:35:21
=============================================================================
Avatar billede ace22 Nybegynder
05. november 2005 - 19:35 #7
+ Oprettet den:            19:31:20, 05-11-2005
+ Rapport-Checksum:        658D5C30

+ Scanningsresultat:
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@mediaplex[2].txt -> Spyware.Cookie.Mediaplex : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@doubleclick[2].txt -> Spyware.Cookie.Doubleclick : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@atdmt[2].txt -> Spyware.Cookie.Atdmt : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@statcounter[1].txt -> Spyware.Cookie.Statcounter : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@oxcash[2].txt -> Spyware.Cookie.Oxcash : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@track.commissionpartner[1].txt -> Spyware.Cookie.Commissionpartner : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@advertising[1].txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@fastclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Fastclick : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@server.iad.liveperson[2].txt -> Spyware.Cookie.Liveperson : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@overture[1].txt -> Spyware.Cookie.Overture : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@serving-sys[2].txt -> Spyware.Cookie.Serving-sys : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@adtech[2].txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@z1.adserver[1].txt -> Spyware.Cookie.Adserver : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@ilead.itrack[2].txt -> Spyware.Cookie.Itrack : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@tradedoubler[1].txt -> Spyware.Cookie.Tradedoubler : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@servedby.advertising[2].txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@ad.yieldmanager[2].txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@ads.pointroll[2].txt -> Spyware.Cookie.Pointroll : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@cs.sexcounter[2].txt -> Spyware.Cookie.Sexcounter : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@sextracker[1].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@counter9.sextracker[1].txt -> Spyware.Cookie.Sextracker : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@overture[3].txt -> Spyware.Cookie.Overture : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@2o7[1].txt -> Spyware.Cookie.2o7 : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@statse.webtrendslive[2].txt -> Spyware.Cookie.Webtrendslive : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@server.iad.liveperson[1].txt -> Spyware.Cookie.Liveperson : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Cookies\jeanette og allan@as1.falkag[1].txt -> Spyware.Cookie.Falkag : Renset med backup

::Rapport slut

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:34:29, on 05-11-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\windows\System32\smss.exe
C:\windows\system32\winlogon.exe
C:\windows\system32\services.exe
C:\windows\system32\lsass.exe
C:\windows\system32\svchost.exe
C:\windows\System32\svchost.exe
C:\windows\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\CTSvcCDA.EXE
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\windows\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\MsPMSPSv.exe
C:\windows\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\PmProxy.exe
C:\windows\LTSMMSG.exe
C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
C:\windows\system32\TPWRTRAY.EXE
C:\windows\system32\TFNF5.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
C:\Programmer\TOSHIBA\TouchED\TouchED.Exe
C:\windows\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apntex.exe
C:\Programmer\Wireless LAN Utility\SiWake.exe
C:\Documents and Settings\Jeanette og Allan\Dokumenter\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PmProxy] C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\PmProxy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LTSMMSG] LTSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [00THotkey] C:\WINDOWS\System32\00THotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [000StTHK] 000StTHK.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Tpwrtray] TPWRTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TFNF5] TFNF5.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TouchED] C:\Programmer\TOSHIBA\TouchED\TouchED.Exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\windows\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: SiWake.lnk = C:\Programmer\Wireless LAN Utility\SiWake.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey®) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6A56D95-A3A3-11D2-AC26-400000058481} (Danske e-Sec) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/danskesikker/DB/DanskeSikker.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{2DAB7E9B-5014-4A35-B3AB-6D2330CEA708}: NameServer = 194.239.134.83,193.162.153.164
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\windows\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\System32\CTSvcCDA.EXE
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: VET Message Service (VETMSGNT) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrust EZ Armor\eTrust EZ Antivirus\VetMsg.exe
Avatar billede arlet Juniormester
05. november 2005 - 19:53 #8
Så er din log ren.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i dine systemgendannelses filerne.
Deaktiver systemgendannelse ( http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm ) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så skal du også lige skjule dine filer og mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil.
Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Generel oprydning: http://www.arlet.dk/oprydning.htm

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede ace22 Nybegynder
05. november 2005 - 19:57 #9
det lyder dejligt :) 1000 tak for hjælpen det var rigtigt lækkert...

Forsat go weekend

MVH Andreas
Avatar billede arlet Juniormester
05. november 2005 - 19:58 #10
Velbekommen..

Og god weekend til dig også*S*
Avatar billede ace22 Nybegynder
10. november 2005 - 19:18 #11
Hej Arlet

Jeg har lige fået min storesøsters computer igen...nu er den gal igen. Hun kan komme på nettet i ca 5-10 så lukker hendes forbindelse. Nu er hendes computer hjemme ved mig og den laver samme triks. Den finder den  trådløse forbindelse og får en IP adresse og det hele men lige pludselig vil den ikke være på nettet mere...har du et forslag til hvad det kan være??