Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 10:40 Der er 51 kommentarer og
2 løsninger

Virtuelle Daemon tool drev vil ikke slettes

Jeg har et problem på både min stationære og laptop. Efter at have afinstalleret Daemon tools på begge maskiner, har jeg stadig det virtuelle drev tilbage på mine computere. Efter at have geninstalleret Daemon, dukker der et nyt virtuelt drev op SAMTIDIG med det gamle, og nu ubruelige, virtuelle drev bliver tilbage. Nu har jeg pludselig et H-drev og et I-drev jeg ikke kan bruge til noget. Møg irriterende.

Kan I hjælpe mig?
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. november 2005 - 10:50 #1
har du slettet dem i Enhedshåndteringen, husk at genstarte PC.

Winkey+Pause fanen Hardware>Enhedshåndtering, ryd evt. også op i Regbasen
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 10:59 #2
Har prøvet at slette drevene i enhedshåndtering, men de dukkede op igen efter genstart. Nu er jeg ikke nogen haj til computer syslen, så, hvordan rydder jeg op i regbasen?
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. november 2005 - 11:04 #3
Man kan ikke fjerne et program, der er startet. Programmet skal lukkes. Er du i tvivl, da start i fejlsikret tilstand, gøres ved, at trykke F8 under opstart og vælg fejlsikret.
Indstaller programmet igen og følg ovenstående.
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 11:08 #4
Snakker du om Daemon tools eller selve drevet som ikke kan slettes, når det er startet? Daemon tools skulle være slettet, men har efterladt de virtuelle drev.
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 11:13 #5
Iøvrigt sker der nada, når jeg trykker F8. Prøver F2 eller F10.
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. november 2005 - 11:15 #6
F8 er det eneste rigtige, du trykker lige efter systemet har fundet drevene, eller bliv med med korte intervaller, indtil du rammer det rigtige tidspunkt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. november 2005 - 11:18 #7
start Explorer, find Dokument and settings, find (navn), gå ind under menuen Start>Programmer>Start og fjern Daemon tools så skulle det være iorden.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. november 2005 - 11:21 #8
du kan også bruge Startup cpl til at fjerne daemon tools, når du har pakket den ud skal du ind i Kontrolpanel og finde Startup.

http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 11:22 #9
Nu er jeg i fejlsikret tilstand via F8, det var bare mig, der var en klovn, sorry. Vender tilbage, når jeg har prøvet det du skrev (retaxes).
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 11:50 #10
Det jeg har gjort er føælgende: Installeret Daemon Tools og Afinstalleret Daemon Tools via kontrolpanel, dette har jeg gjort 2 gange, hvilket resulterede i at jeg nu står med 2 virtuelle drev. Dem vil jeg fjerne, og evt. rester af Daemon tools.  Retaxes: Der var intet daemon tools relateret under documents and settings.
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 11:51 #11
Har iøvrigt System Mechanics installeret. Virker det ikke som StartUp cpl?
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. november 2005 - 12:03 #12
Se efter i start, skriv msconfig i KØR, og fjern fluebenet i dem.
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. november 2005 - 12:04 #13
Kan du ikke i fejlsikret fjerne det virtuelle drev?
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. november 2005 - 12:09 #14
startup cpl gør nøjagtigt det samme som msconfig, er nok lidt mere avanceret end msconfig.
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 12:10 #15
Jeg har forsøgt at fjerne de virtuelle drev i fejlsikret tilstand,hvilket også lykkedes i almindelig tilstand, men de er dukket op igen efter genstart! Hvor ligger "kør" henne i windows XP?
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 12:13 #16
Lyder som om at Wondows Mechanic gør det samme, og den finder ikke noget Daemon tools.
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 12:14 #17
Sorry SYSTEM mechanic. Bliver snart sindsyg...
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. november 2005 - 12:19 #18
Kør ligger under START og helt nede til højre
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 12:20 #19
Ja, det mente jeg også den burde, men det gør den ikke.
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 12:22 #20
Luk computeren ligger helt nede til højre.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. november 2005 - 12:23 #21
I Startup CPL er der en fane der hedder HKLM/Rund, her kan du finde Daemon tools.
Højreklik på Daemon tools og fjerne den eller fjern fluebenet under samme.
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 12:23 #22
Så snart jeg har fået afinstalleret de drev, så er det bye, bye Daemon tools!
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. november 2005 - 12:24 #23
HKLM/Run
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 12:29 #24
Prøver at installere StartUpCPL, men jeg er ret sikker på det gør det samme som System Mechanics.
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 12:33 #25
Nu skulle det være installeret, men hvor finder jeg det?
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 12:34 #26
har fundet det.
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 12:35 #27
Men ak! Der er ingen Daemon tool filer. Hvad f****** sker der!?
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 12:36 #28
Hvad er risikoen ved at "clean system registry" ved du det? Kunne jo være der ligger noget daemon snavs et sted og blander sig i at jeg vil afinstallere de virtuelle drev?
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 13:22 #29
Siden jeg ikke har fundet nogen løsning på problemet (drevene er der stadig), vil jeg lade spørgsmålet stå.
Avatar billede gratis Nybegynder
05. november 2005 - 14:01 #30
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. november 2005 - 16:05 #31
mærkeligt nok har jeg brugt daemon i flere år uden problemer og med Startup CPL tager det et øjeblik så er den pacificeret indetil jeg skal bruge den igen, så ryger fluebenet ind igen.
Avatar billede gratis Nybegynder
05. november 2005 - 16:18 #32
retaxes> bruger også daemon og har heller ingen problemer med det, har fjernet opstarten på det, starter det så manuelt når jeg skal bruge det, men flere af mine venner har osse problemer med det... så det har muligvis någet at gøre med den hardware man har..
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. november 2005 - 16:42 #33
jeg mener ikke at det er hardwarerelateret, men kan det tænkes at der er flere forskellige daemon tools udgaver min version hedder 3.33
Avatar billede gratis Nybegynder
05. november 2005 - 16:47 #34
min hedder 3.47
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. november 2005 - 17:02 #35
mester> Har du prøvet at lade Daemon Tools køre, højreklikke på ikonet nede i SysTray (nedereste højre højrne), og via indstilinger-vinduet ("Settings"?) for dreve, fravælge (fjern hak) drevene?
Det burde fjerne drevene.

/theSurfer
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 17:16 #36
Problemet er jo, at drevene bliver EFTER jeg har afinstalleret Daemon. Gider ikke installere det igen. Prøver Acohol 120.
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 17:32 #37
Gratis: Jeg har fulgt den tråd du henviste til, og fandt en enkelt daemon relateret fil, som nu er slettet. Jeg er nu i tvivl om, hvorvidt jeg skal følge hele trådens råd. Den lyder som følger:

"Prøv dette:
Klik start | kør, skriv regedt32 og tryk enter.

I den der hedder Hkey_local_machine laver du en søgning efter Daemon og sletter ALT hvad den finder.
Så prøver du at gå ned under denne nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DEVICEMAP\Scsi\Scsi Port 2

Kig efter at der under denne nøgle ligger en nøgle der hedder "Generic DVD rom". Gør der det, så slet: Scsi Port 2

Du skal muligvis en tur op i menuen for at give dig selv lov til at slette nøglen.

Bagefter starter du en stifinder op og sletter disse filer:
C:\WINNT\system32\drivers\d346bus.sys
C:\WINNT\system32\drivers\d346prt.sys

Genstart og se om den nu kan starte normalt."
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 17:34 #38
Fandt ikke noget "generic DVD rom" under scsi port, og ved ikke om jeg skal slette d346bus.sys og d346prt.sys?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. november 2005 - 17:38 #39
mester> Hvis drevene er oprettet af Deamon Tools, er de sikkert i listen over DT's tilgængelige dreve, og der vil sikkert være et hak i drevbogstaverne. Hvis du fjerner disse hak, burde DT automatisk fjerne drevene (når du genstarter).

Prøv at installere DT og se om der er hakker.. hvis der er det, fjern dem og genstart.

Derefter kan du fjerne DT igen.

/theSurfer
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 17:44 #40
Prøvede at lave en søg på "daemon" og følgende kom frem: daemon.dll, DAEMON.EXE-12F31092.pf, DAEMON347.EXE-01DDE917.pf samt 2 CIDAEMON-filer. + 2 Daemon.msi-filer version 3.46 og 3.47, så jeg har åbenbart forsøgt mig med begge versioner.

Tør jeg slette skidtet?
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 17:46 #41
Grunden til jeg har lidt noia over at skulle installere Daemon igen, er frygten for at skabe et tredie virtuelt drev, der bare kommer til at ligge og flyde, men giver det en chance, for det begynder sgu at blive noget kompliceret shit, det her...
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 17:50 #42
The surfer> Under installationen kommer følgende fejlmelding:

"Some driver has invalid name or conflicts with other file or service in system. Please choose other driver names or make sure you have rebooted after removal of software using same name".

Hvad gør jeg nu?!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. november 2005 - 17:54 #43
Prøv at genstarte maskinen inden installationen.. det kan være at den har fundet "sig selv" i systemet..

- Har du stadig DT i Tilføj/Fjern programmer (Add/Remove Programs)?
- Hvis du kan, prøv at slette drevene i Enhedshåndteringen.. hold Winkey (tasten med windows-ikonet) nede og tryk på Pause/Break.. se evt 05/11-2005 10:50:47

/theSurfer
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 17:58 #44
Jeg har slettet drevene flere gange, både i fejsikret tilstand og almindelig, men zimsalabim! efter genstart er de tilbage! Fjernede DT i Tilføj/Fjern, så den mulighed er der ikke mere.
Prøver en genstarter og og forsøgergeninstallation af DT
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 18:16 #45
SÅ lykkedes det! Jeg fulgte anvisningerne fra Gratis og slettede bus-filerne, så 1000 tak til ham og point, hvis jeg kan finde ud af at give dem. Tak til jer andre også. Nu går jeg over til Alcohol, gider ikke mere bøvl med Daemon.
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 18:17 #46
Skriv et svar gratis, så du kan få point.
Avatar billede gratis Nybegynder
05. november 2005 - 18:20 #47
hej :) godt det lykkedes, jeg samler ikke på point, men hvis du synes, ka du gi dem til de andre gutter der har hjulpet ;) forsat go weekend.
Avatar billede mester Nybegynder
05. november 2005 - 18:28 #48
Hey, fed gestus. The surfer og retaxes I kæmpede en brav kamp. Giv et svar, så får I point, hvis jeg kan finde ud af at dele dem... :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. november 2005 - 18:36 #49
Ingen points til mig, tak :-)

/theSurfer
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. november 2005 - 20:46 #50
jeg har ikke formået at løfte opgaven, så hellerr ikke point til mig ;o)

Læg selv et svar og accepter, så vi kan få lukket spørgsmålet.
Avatar billede mester Nybegynder
09. november 2005 - 18:28 #51
Det er så ok. Tak for hjælpen til jer alle!
Avatar billede gratis Nybegynder
09. november 2005 - 18:39 #52
ok ;) husk at lukke spørgsmålet det gør du ved selv at lægge et svar,( flyt knappen ude til venstre fra kommentar til svar ) MARKERE dit navn og trykke på accepter
Avatar billede mester Nybegynder
28. november 2005 - 22:27 #53
Det var jeg sikker på jeg havde gjort, men åbenbart ikke. Sorry.