Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
03. november 2005 - 16:24 Der er 1 løsning

flette med billeder, includepicture

Se spørgsmålet længere nede:
Efter at have oprettet forbindelse til min datakilde vil jeg gerne flette med et navn fra datakilden som henviser til et billede.

ctrl+F9 indsæt fletfelt
alt+F9 for efterfølgende at rette/vise

Jeg skriver
{ INCLUDEPICTURE "d:\\maskiner\\{ MERGEFIELD billede }" }

Så ved jeg godt der kan skrives \d efter, for at undgå billeder bliver inkluderet i Word (lige gyldigt lige nu!)

Selve spørgsmålet:
Men når jeg så trykker alt+F9, så skriver den:
{ INCLUDEPICTURE "../../maskiner/%7b%20MERGEFIELD%20billede%7d" \* MERGEFORMAT }

Og mine billeder vises ikke i det flettede
(ovenstående sti er sikkert korrekt, da jeg står i d:\dokumenter\kunde\katalog.doc, men hvad så hvis jeg flytter dokumentet? så passer stien jo ej længere
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
04. november 2005 - 16:48 #1
Endelig lykkes det, opskriften kommer her:

Brug words: indsæt->felt
Vælg includepicture.
Skriv et billedenavn (statistk som test)

Flet.

Når det virker, indsætter du dit mergefield "feltnavn" hvor det skal være i stien.

Når du så har flettet til et nyt dokument. Så trykker du ctrl+a og derefter F9
Så opdateres alle billeder!

Hold da op en "underlig" måde det virker på. Men det virker! Og har man et katalog med mange tusinde artikler er det ok.